השוק

בצל המלחמה: זה הענף הישראלי שרשם זינוק של 70%

מתחילת המלחמה, נדמה שהשוק העולמי לאט לאט מנתק מגע מחברות ישראליות, אך התחום היחידי שדווקא רשם עלייה הוא ייצוא האבוקדו. בעקבות המחסור באירופה, שנוצר בגלל שורה של נסיבות, הייצוא של האבוקדו הישראלי עלה ב-70% | כל הפרטים
מערכת ice | 
ייבוא ייצוא (צילום pixbay)
מתחילת המלחמה, ניכר שמעמדה של ישראל ואהדה לה היא זכתה בעולם ירד באופן משמעותי, מה שהוביל חברות ומדינות לצמצם את העבודה עם גורמים וחברות ישראליות. אך בשונה מכל אלו, אחד הענפים היחידים שדווקא כן רשם זינוק הוא גידולי האבוקדו הישראלי. מתחילת השנה, נרשם זינוק של 70% בייצוא האבוקדו הישראלי לאחר ששווקו 240 אלף טונות אבוקדו.
הסיבה להצלחה של האבוקדו הישראלי ברחבי העולם קשורה לא רק לטעמו האיכותי. בעקבות משבר האקלים, חקלאים במדינות רבות באירופה החלו לסבול מפגיעות אקלים. בספרד ופורטוגל ישנו מחסור במים להשקיה, בצ'ילה הגבילו את ייבוא, בקולומביה דווח על בעיות באיכות הפרי ובמקסיקו העדיפו לייצא לארה"ב. 

אבוקדו כחול לבן, קרדיט: freepik
כל זה ייצר הזדמנות פז עבור האבוקדו הישראלי, כאשר הזן הפופולארי בקרב המגדלים הוא האס הכהה. למרות המלחמה שהקשתה על הפעילות במטעים, המגדלים טוענים שמי שהצליח לבצע את הקטיף זכה לרווחים לא פחות ממעולים. גידול אבוקדו נפוץ בישראל גם בדרום בצפון הארץ ובשנה שעברה, המגדלים נאלצו לספוג שנה קשה בעקבות פגיעות אקלים ביבול.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה