בארץ

קריאה אחרונה לממשלת ישראל: הצילו את החקלאות המקומית

התמונות הקשות מצפון הארץ ועוטף עזה, שדות שרופים וחקלאים נואשים, חושפות את המחיר הכבד ששילמה החקלאות הישראלית ומוכיחות – ממשלת ישראל חייבת לתמוך בחקלאות המקומית. כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו, נדרשות פעולות נחושות ומתוכננת מראש, וגם שינוי מדיניות על ידי חקיקה סדורה
גידי כרוך | 
גידי כרוך מנכ"ל לקט ישראל (צילום מרב רביץ מושל, פלאש 90/ משה שי, shutterstock)
מלחמת חרבות ברזל הותירה חותם עמוק על החקלאות הישראלית, פגעה קשות בביטחון התזונתי של אזרחי המדינה והדגישה את הצורך הדחוף בשינוי מדיניות. השלכות המלחמה יורגשו עוד שנים רבות קדימה ויבואו לידי ביטוי בעליות מחירים דרמטיות, עלייה משמעותית באובדן המזון וגידול בעלויות המזון שישפיעו על הכיס של אזרחי המדינה. מקצוע החקלאות חדל מלהיות רב דורי ומחסור בטכנולוגיה וכוח אדם הם רק חלק מהתוצאות הקשות של המשבר.
המצב הנוכחי מחייב אותנו להתמודד עם מספר אתגרים משמעותיים בו זמנית: הגברת התלות בייבוא, פגיעה קשה בחקלאים הישראלים וסיכון לביטחון המזון בטווח הקצר והארוך גם כן. מדיניות הייבוא הממשלתית, שהייתה אמורה להבטיח אספקה סדירה וזולה של מזון, לא הצליחה להתמודד עם ההשלכות של המלחמה. החקלאים הישראלים, שסבלו וסובלים קשות מהמשבר, זקוקים לתמיכה ממשלתית משמעותית כדי להתאושש ולשרוד. התלות הגוברת בייבוא עלולה להפוך את ישראל לפגיעה וחשופה עוד יותר למשברים עתידיים. ותוצאות התלות בייבוא יהיה פגיעה משמעותית בביטחון התזונתי ובטחון המזון של אזרחי המדינה ובעיקר בשכבות החלשות.
 

כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני החקלאות הישראלית, נדרשות פעולות נחושות ומתוכננת מראש, וכן, שינוי מדיניות על ידי חקיקה סדורה. עלינו לחזק את החקלאות המקומית באמצעות תמיכה ממשלתית, עידוד חקלאות בת קיימא, והשקעה במחקר ופיתוח. בנוסף, יש לפעול לחינוך צרכנים לצריכה אחראית ומבוקרת וכך להפחית את בזבוז המזון והערכות למצבי משבר וקיצון. על ידי שילוב פעולות אלו נוכל להבטיח את עתיד החקלאות הישראלית, חיזוק וביסוס ענף החקלאות וכל אלו יבטיחו שמירה על ביטחון המזון של כולנו.
חיזוק החקלאות המקומית אינו רק עניין כלכלי, אלא גם יסוד חיוני לביטחון המזון שלנו. השקעה בחקלאים ובטכנולוגיות חקלאיות מתקדמות תבטיח אספקה סדירה של מזון בריא ומגוון, תוך הקטנת התלות בייבוא ותנודות בשוק העולמי. בכך, נשפר את חוסננו הכלכלי ונבנה עתיד בטוח יותר לדורות הבאים.
 
בנוסף, פיתוח תוכניות חירום לאומיות הוא צעד מכריע להבטחת עתיד בטוח ויציב. תוכניות אלו ימעיטו את "אפקט ההפתעה" ויאפשרו לנו להתמודד ביעילות עם משברים פוטנציאליים, כגון אסונות טבע או משברים גלובליים. מדיניות ממשלתית סדורה תבטיח ביטחון תזונתי לכלל התושבים גם בתנאי חירום ובמצבי קיצון. כך, נבנה חברה חסינה יותר המסוגלת להתמודד עם כל אתגר.
הגיעה העת לפעולה נחושה ומידית! המלחמה המתמשכת הוכיחה שעל הממשלה להוביל מהפך בחקלאות הישראלית. על ידי השקעה משמעותית בחקלאות המקומית, פיתוח מדיניות תומכת בחקלאים ועידוד צריכה אחראית, נוכל להבטיח את עתידנו ואת ביטחון המזון של הדורות הבאים. הפתרונות קיימים, והאחריות מוטלת על כתפינו.
הכותב הוא גידי כרוך, מנכ"ל ארגון הצלת המזון לקט ישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה