בעולם

משבר האקלים כבר כאן: אלו המדינות שנפגעו השבוע, ואיפה ישראל?

ביוון השמיים נצבעו כתום עקב סופת חול שהגיעה ממדבר סהרה, בפינלנד התושבים מתמודדים עם סופת שלגים באמצע האביב, ובישראל מתמודדים עם שרב כבד בכל חלקי הארץ - זה מה שקרה השבוע בעולם בעקבות משבר האקלים
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock)
בזמן שישראל סובלת מעומס חום קיצוני, ביוון השמיים נצבעו בכתום בוהק. הצבע המרהיב אמנם הצליח להפנט את התושבים והתיירים, אך מדובר בתופעת טבע מסוכנת שגרמו לרשויות לפרסם הודעת אזהרה בנושא. למעשה מדובר בשילוב של חול ואבק שהגיעו ממדבר סהרה, ואלו פגעו בעיקר בדרום יוון.
אבל לא רק במדינת האיים סבלו מהתופעה, גם בפינלנד הכה מזג אוויר משונה למדי. במדינה מדווחים על שלג כבד שירד השבוע וצבע אותה לבן, ואף כינו אותו כ"מזג אוויר פרוע". באזורים מסוימים הצטברו יותר מ-20 סנטימטרים של שלג, מה שעיכב את תנועת הרכבות החשמליות בערים, גרם לביטולי טיסות ועיכב את שירותי האוטובוסים.
   
מדובר באחת מההשלכות של משבר האקלים שפקד את העולם במיוחד בשנים האחרונות, שכן הוא מתאפיין בשינויים קיצוניים במזג האוויר, ולאו דווקא רק בטמפרטורות גבוהות מהרגיל. אמנם העובדה שישראל נמצאת בקרבת קו המשווה גורמת לאקלים בה להיות יותר "נוח", אך התחזיות לעשורים הבאים של ישראל אינן אופטימיות – הטמפרטורות צפויות לטפס בכל הארץ באם לא יינקטו צעדים דרמטיים להפחתת פליטת המזהים ושמירה על הסביבה, וגם אנחנו עלולים לראות תופעות טבע שאינן אפיינו את האזור וישפיעו על חיינו במידה ניכרת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה