השוק

הכלכלן הראשי של לידר מעלה את תחזית האינפלציה

בעוד בארה"ב כבר ניתן לדבר בקול רם על התחלת התהליך של הורדת ריבית, הרי כאן בישראל התהליך הזה נתקע בחוסר הוודאות הגיאו-פוליטי; יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון מעלה את תחזית האינפלציה שלו, מה שמרחיק עוד יותר הורדת ריבית
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום איה בן עזרי)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, ניתח את שוק העבודה הישראלי והמסקנה שלו היא שאנחנו לקראת עלייה בלחצי השכר, כלומר אנחנו בתהליך של עלייה בלחצים האינפלציוניים וזה מביא את כץ להעלות את תחזית האינפלציה שלו, שנה קדימה ל-3.2%.
בסוף השבוע נאם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בג'קסון הול ובעוד פאוול רמז (עבותות) כי בכוונתו להוריד את הריבית כבר בקרוב מה שאמור לעודד את הכלכלה האמריקאית, מבלי לייצר אינפלציה, הרי שכאן כותב יונתן כץ כי  בניגוד לפד וה-ECB, "בנק ישראל צפוי להמשיך לשדר מסר ניצי השבוע לגבי סיכוני האינפלציה, כולל סיכון לפיחות, מדיניות פיסקאלית מרחיבה ושוק עבודה הדוק.
"שוק העבודה בישראל בהחלט מתהדק, בפרט על רקע מחסור בעובדים, מה שתומך בהמשך לחצי שכר. בנק ישראל מודאג מהיעדר התקדמות בקביעת מסגרת התקציב ב - 2025. "תחזית האינפלציה שלנו עודכנה ל-3.2% שנה קדימה מ-3.1%".
אם כן, שורה של אירועים כלכליים תוכים בהורדת ריבית בארה"ב ובאירופה כשהתהליכים האלה, כשהם מגיעים לישראל, הם נתקלים בחוסר הוודאות הגיאו-פוליטי או אם להגיד את זה בשפה מעט שונה - המלחמה וכל עוד זאת מתמשכת, לבנק ישראל יהיה קשה מאוד להוריד את הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה