השוק

ענקית הטכנולוגיה בדרך לרכוש חברה ישראלית: אקזיט ב-1.5 מיליארד שקל?

אחרי שהעסקה שהוערכה ב-350-400 מיליון דולר בין קוואלקום האמריקאית לבין חברת אוטוטוקס הישראלית בוטלה במרץ בשל בדיקות רגולטוריות – כעת היא שוב חוזרת לשולחן והמשא ומתן נפתח מחדש
מערכת ice |  1
ישיבת מנהלים (צילום shutterstock, freepik)
העסקה שוב על הפרק: בשנה שעברה פורסם כי חברת קוואלקום, ענקים השבבים האמריקאית, צפויה לרכוש את אוטוטוקס הישראלית בסכום שנע בין 350-400 מיליון דולר - אך בחודש מרץ השנה הודיעה קוואלקום כי היא מבטלת את העסקה, בשל בדיקות רגולטוריות מתמשכות של גורמים רבים באירופה.
מדו"חות שפרסמה בימים האחרונים חברת דלק רכב, המשקיעה באוטוטוקס, עולה כי קוואלקום חזרה לנהל מגעים עם אוטוטוקס, במטרה להוציא לפועל בכל זאת העסקה. 
אוטוטוקס היא חברה המייצרת מוליכים למחצה (שבבים) בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X מאז שנת 2009. החברה מפתחת טכנולוגיות V2X שמסייעות במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב, עבור רכבים בכל רחבי העולם, תוך עמידה במגוון רחב של תקנים גלובליים. לפי התכנון, לאחר הרכישה על ידי קוואלקום, טכנולוגיות הבטיחות של חברת אוטוטוקס ישולבו במערך המקיף של פלטפורמת הרכב המחוברות לענן מבית קוואלקום, Snapdragon Digital Chassis.
החברה הישראלית פועלת מאזור התעשייה של כפר נטר, ומעסיקה למעלה מ-00 עובדים בישראל, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת. הסיבה לרגולציה המחמירה בדרך לעסקה נובעת מכך שנושא הבטיחות בענף הרכב מורכב, ועל מנת להנפיק את האישורים המתאימים, נדרשות בדיקות מעמיקות וכל מדינה מעוניינת לוודא את רמת הבטיחות בעצמה - מה שהקשה על העסקה לצאת לפועל וגרם לענקית האמריקאית לאבד את סבלנותה. כעת מקווים כולם כי יימצא הפתרון בדרך לעסקה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מובן כמה עובדים לפי הכתוב 00 עובדים (ל"ת)
    2023 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור