השוק

יצחק תשובה, עידן ולס וקבוצת דלק: המוסדיים מסתערים על מכונת הדיווידנדים

בדיקה שערך אתר ice מגלה שתוך שנה המשקיעים המוסדיים יותר מהכפילו את ההחזקה שלהם במניות קבוצת דלק; אז מה למעשה קרה בדלק שמעבר לתשואת דיווידנד דו-ספרתית מייצרת את הריצה הזו של המוסדיים למניה? | ניתוח
ניצן כהן |  12
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ מרק ישראל סלם /POOL)
קבוצת דלק פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה בשבוע שעבר. מהנתונים עולה תמונה מעניינת, החברה שומרת על רמות רווחיות גבוהות למרות ההאטה בקצב הפקת הגז מהמאגרים של איתקה אבל בכל זאת, יש משהו שהמשקיעים המוסדיים רואים בקבוצה, משהו שכדאי לשים אליו לב.
אם כן, מבדיקה שערף אתר ice עולה כי בתוך שנה המשקיעים המוסדיים הגדילו משמעותית את ההחזקה שלהם במניות קבוצת דלק וזה נתון משמעותי. לפני שניכנס לעובי הקורה כדאי לשים לב שבחודש מרץ 2023 משקיעים המוסדיים החזיקו בכ-6.6% ממניות קבוצת דלק והנה נכון לסוף מרץ 2024 זינק שיעור ההחזקה של המוסדיים בקבוצת דלק ל-14.4% וזה משמעותי.
באופן עקרוני קבוצת דלק הייתה אמורה להתנהג בקורלציה ישירה להתנהגות של ניומד אנרג'י שמחזיקה בבעלות על מאגר לוויתן שהוא מאגר גז ענק מוטה יצוא. עכשיו ההבדל הגדול בין לוויתן למאגר תמר נמצא ביכולת היצוא. מאגר תמר הוא מאגר שמוטה מכירה לשוק הישראלי ובעיקר לחברת החשמל (או מה שהיה פעם תחנות הכוח של חברת החשמל) וזה אומר שהמחירים שגובה מאגר תמר נמוכים מהמחירים בהם נמכר גז טבעי למצרים וירדן.
לא בכדי הבעלים של מאגר תמר מנסים בכל כוחם לקבל את האישור של המדינה להגדיל את ההפקה כדי לייצא גז ובכך להגדיל את הרווחים שלהם. מאגר לוויתן הוא מאגר שונה. הוא אומנם מוכר ללקוחות בישראל אבל הוא מוטה יצוא וזה אומר שבמקום לקבל סדר גודל של 4.5 דולר ליחידת חום הוא מקבל סדר גודל של 7.5 דולר ליחידת חום ביצוא.
עכשיו הסיפור הגדול של קבוצת דלק לא נמצא רק בניומד אנרג'י אלא גם באיתקה שמחזיקה במאגרי גז לא קטנים בים הצפוני ואיתקה נהנתה בשנים האחרונות ממשבר האנרגיה באירופה שגרם לעליית מחירים ולמעשה איתקה מכרה את כל כמות הגז שהפיקה וזה יצר מצע מצוין לחברה להתמזג עם ENI, מה שיגדיל את היכולת של החברה להפיק יותר גז מיותר מאגרים וכמובן לקבל גישה גם ללקוחות של ENI.
אבל הסיפור לא נעצר כאן, קבוצת דלק רכש את מהדרין מדסק"ש וזה אומר שהיא קיבלה את הבעלות על 11 אלף דונם בישראל. לא נכביר מילים על מצוקת הקרקעות בישראל ועל יכולת ההשבחה של הנדל"ן הזה אבל כן כדאי שנשים לב לכך שקבוצת דלק הכניסה את מהדרין לעולמות האנרגיה הסולארית ושם היא חתמה על הסכם עם טראלייט במסגרתו תפרוש טראלייט מערכות סולאריות שיפיקו אנרגיה ויניבו הכנסות נוספות מהקרקעות האלה, טרם הפיכתם לבניינים.
אז אם כל זה ברור ובחזקת 'צופי פני עתיד', כלומר התוכניות יכולות להתממש ויכולות גם לא או כל וריאציה אחרת, הרי שתזרים המזומנים של קבוצת דלק מייצר לה עודפי מזומנים שחלקם הארי מועבר לתשלום דיווידנדים וזה מייצב את קבוצת דלק על תשואה דיווידנד של 11% וזה משמעותי למשקיעים המוסדיים.
אם אנחנו מסתכלים לרגע על נקודת המבט של המשקיעים המוסדיים הרי שהם מבינים את הפוטנציאל שיש בקבוצת דלק (כמובן שהפוטנציאל הזה יכול גם לא להתממש או להתממש בחלקו וכן הלאה) אז עד שזה יקרה הם מקבלים תזרים מזומנים בדמות תשואת דיווידנד דו-ספרתית וזה מייצר המון שקט למוסדיים שכאמור יותר מהכפילו את ההחזקה שלהם במניות קבוצת דלק.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מר צשובה
    עמך 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מתעשר על חשבון אלמנות יתומים גימלאים ועמך שלם את החובות שלך באג״ח דלק נדל״ן. החמדנות שלך עוברת כל גבול
    סגור
  • 8.
    המניה בדרך למטה
    לא תמים 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בניגוד למסופר בסיפור כי בכתבה כלכלית נהוג להביא מספרים... 1.דלק ברבעון שני לא טוב. הרבה בזכות איתקה אבל לא רק. איתקה במכירת חיסול 37% ל eni עם צפי להעלאת כושר יצור של 15%בלבד.מה תשובה יודע שהוא לא מספר לנו? 3. מניה כבר הייתה בכמעט 580 וצנחה ל 360 למה? אם הכל ורוד ומלא פוטנציאל.. היא לא טסה ולא מכפילה את עצמה למחזיקי הפוזיציה. אני חתכתי בחצי ומתכנן להקטין עוד
    סגור
  • 7.
    קבוצת דלק
    הצדיק 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המניה התחילה את הראלי שלה עד סוף השנה המניה מכפילה את עצמה.
    סגור
  • 6.
    שם משפחה אחר לדוגמא אריסון ההחזקה פי שלוש
    אבי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה יצחק תשובה עשה בית ספר לכלכלה הישראלית כנגד כל הסיכויים והמכשולים
    סגור
  • 5.
    אני לא מבין את המוסדיים.
    יוסי הקטן 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא כבר פשט את הרגל פעם אחת ולא החזיר 50% מהחוב. למה שמים עליו עוד פעם כסף?????
    סגור
  • טען עוד
  • זה בכלל לא המצב כרגע (ל"ת)
    מבין עניין 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יצחק תשובה
    יוספה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנב הפנסיה של הקשישים בחסות החוק של המושחתים. כל הגניבה של כספי הפניסיה במיחיארדים , שתוציא לטיפולים רפואיים ולתרופות לך ולכל בני משפחתך לדורי דורות.
    סגור
  • 3.
    דלק קבוצה הולכת לשער 80000 לפחות (ל"ת)
    אלי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • לא כל כך מהר (ל"ת)
    מבין עניין 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    עדיין לא סובלים אותו אבל רוצים גם להרוויח :) (ל"ת)
    ליאור 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ניו מד וקבוצת דלק
    א.זמיר 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    9 2
    שהמלחמה תגמר המניות יכפילו את עצמם
    סגור
  • יצחק תשובה
    יוספה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המנייה תתרסק ויצחק תשובה יתאבד ואחריו יתאבדו כל מי שנטל חלק מהכסף שנגנב מכספי הפנסיה.
    סגור