השוק

זינוק בהכנסות המסחר בבורסה של IBI; צירף 11 אלף לקוחות חדשים

הדוחות הכספיים של בית ההשקעות IBI מלמדים על זינוק בהכנסות מפעילות המסחר בבורסה; בסה"כ הצטרפו ל-IBI מתחילת השנה 11 אלף לקוחות חדשים לשירותי המסחר בבורסה
ניצן כהן | 
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור, shutterstock)
השכלול המשמעותי של שוק ההון נמצא, לפחות על פי הקונצנזוס, בשימוש של הציבור בשירותי המסחר בבורסה של בתי ההשקעות הפרטיים. אמנם יש שוני משמעותי בין אופי הלקוח שסוחר בבורסה באמצעות הבנק לבין זה שעושה את התהליך דרך בית השקעות פרטי, אבל הנחת העבודה שככל שבתי ההשקעות יציגו אמצעים טכנולוגיים טובים וימשיכו לגבות עמלות נמוכות, הרי שהציבור יוכל ליהנות מהתהליך הזה.
בית ההשקעות IBI הוא אחד הוותיקים בעולמות המסחר העצמאי בשוק ההון וכאן המקום לציין שלוותק יש משמעות גדולה בעולמות המסחר בבורסה שכן מוניטין מייצר אמון של הלקוחות ומכאן המעבר מהבנקים לבתי ההשקעות הפרטיים אמור להיות קל יותר.
אחת התופעות המשמעותיות שהחלו בזמן הקורונה היה מסחר עצמאי בבורסה וזה אומר שמי שיש לו עודפי מזומנים ולא נראה לו שיהיה לו צורך בהם בטווח הזמן הקרוב, הרי שהנתיב שיכול להיות מעניין עבורו, זה השקעה באמצעות בתי ההשקעות הפרטיים שכן שם העמלות נמוכות משמעותית מהעמלות בבנקים.
אופי הלקוח שסוחר באמצעות הבנקים הוא שונה מעט והוא בעיקר הלקוח שיש לו מערכת יחסים מורכבת יותר עם הבנק ולכן לקוח כזה, יהיה מוכן לשלם עמלות גבוהות תמורת זה שהכסף יהיה קרוב לחשבון העו"ש וכן הלאה. יש גם סיבות פסיכולוגיות לא מבוטלות לתהליך הזה אבל נתרכז רגע ב-IBI.
מהדוחות של בית ההשקעות עולה כי נרשמה צמיחה של כ-15% בהכנסות ממגזר שירותי המסחר והמשמורת/חבר בורסה שהסתכמו בכ-77.2 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל. בבית ההשקעות אומרים כי הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה בהיקפי המסחר ומהמשך הצמיחה המואצת בקצב גיוס הלקוחות של IBI SMART. עוד אומרים ב-IBI כי החברה שומרת על קצב גיוס לקוחות גבוה מתחילת השנה כאשר מתחילת השנה נוספו לחברה כ-11 אלף לקוחות מסחר עצמאי, בבורסות בארץ ובחו"ל. הרווח מהפעילות במגזר הסתכם בכ-26 מיליון שקל.
פעילות קרנות הנאמנות של IBI היא גם פעילות מעניינת שכן החברה רכשה את פעילות הקרנות של פסגות לא מכבר כשפסגות היה גוף מוביל בעולמות האלה.
מנתוני IBI עולה כי פעילות הקרנות וניהול התיקים סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-79.4 מיליון שקל ורווח של כ-29.9 מיליון שקל. התוצאות כוללות את פעילות קרנות הנאמנות של פסגות, עם השלמת העסקה בחודש מאי, וכן את עסקת מכירת קרנות מחקות למור קרנות נאמנות אשר הניבה הכנסות ורווח של 24 מיליון שקל ברבעון.
חברת הקרנות של IBI היא המגייסת הגדולה מתחילת השנה עם גיוסים בהיקף של כ- 11.8 מיליארד שקל, כאשר במהלך הרבעון השני גייסה כ-4.7 מיליארד שקל. שווי הנכסים המנוהלים בקרנות הנאמנות נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה עומד על כ- 55.4 מיליארד שקל, ועל כ-57.7 מיליארד שקל, נכון לסוף חודש יולי. 
דייב לובצקי, מנכ"ל החברה אמר כי : "IBI ממשיכה במגמת הצמיחה האורגנית ובאמצעות רכישות הן במגזר השירותים והן במגזר המוצרים. בתקופה האחרונה השלמנו שתי עסקאות ענק - עסקת רכישת פסגות קרנות נאמנות, ורכישת 60% ממניות חברת נקסטאייג', הפועלת בתחום שירותי ניהול כספים וניהול פיננסי לחברות מתעשיית ההייטק.
"במקביל, במהלך הרבעון השני לשנת 2024 נרשם גידול חד בהכנסות וברווחיות במגזר שירותי ניהול ותפעול הוניים, בשרותי בורסה, בניהול קרנות נאמנות, במגזר סוכנויות פנסיוניות ופיננסיות ובניהול תיקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה