השוק

פריורטק סוגרת רבעון: האם אקסס בדרך להנפקה בסין?

כחלק מדוחותיה לרבעון השני, ציינה החברה כי חלק החברה ברווחי החברות הכלולות הסתכם בכ-8 מיליון דולר. הערכה: אקסס תוכל להתחיל בתהליך לקראת הנפקה בבורסת שנזן בהתבסס על הדוחות השנתיים ל-2024 ואישורם הצפוי במרץ 2025. היו"ר רפי עמית: "קמטק ממשיכה לבחון רכישת חברות שיעשירו את היכולות הטכנולוגיות שלה"
מערכת ice | 
רפי עמית (צילום רענן טל)
פריורטק, חברה המתמחה באחזקות בתחומי המוליכים למחצה, מדווחת היום (שלישי) על תוצאותיה לרבעון השני של 2024. חלק החברה ברווחי חברות כלולות ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר, גידול של כ-52% ביחס לכ-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
במחצית הראשונה של 2024 הסתכם חלק החברה ברווחי חברות כלולות ב-16.2 מיליון דולר, גידול של 69% ביחס לכ-9.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023.  חברת אקסס סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של כ-61.3 מיליון דולר, גידול של כ-38% ביחס להכנסות של כ-44.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. הכנסות אקסס במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו ב-123.1 מיליון דולר, גידול של 50% ביחס לכ-81.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023.
הרווח הנקי של אקסס גדל ברבעון השני של 2024 בכ- 49% והסתכם בכ-6.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של 2024 הסתכם הרווח הנקי של אקסס ב-14.1 מיליון דולר, גידול של 97% ביחס לרווח נקי של כ-7.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023. הרבעון השני של 2024 משקף גידול במכירות וברווח של אקסס ביחס לשנה שעברה ושמירה על קצב הכנסות שנתי של כ-250 מיליון דולר עם רמת רווחיות גבוהה ורווח נקי בקצב שנתי של כ-30 מיליון דולר.

 

מכירות המצעים לתחום ה- RF נותרו יציבות והיוו כ- 64% מסך המכירות ברבעון. תחום המצעים בטכנולוגיית FCBGA מושפע עדיין מהביקושים הנמוכים בסין למוצרי הקצה, כך שניצולת קווי הייצור בתחום זה נמוכה. מכירות המצעים מסוג ה-PMIC, שיחד עם רכיבי ה- ECP, משמשים לרכיבי Power Management, ממשיכים לגדול וברבעון השני של 2024 היוו כ- 21% מסך מכירות אקסס.
הגידול בתחום נבע מהעובדה שאקסס פיתחה ומייצרת מצעים לרכיבי PMIC שמיועדים למודולים של HPC (המשמשים ליישומי AI) המיוצרים עבור החברות המובילות בעולם. אקסס מעריכה שהביקוש הגבוה למודולים של HPC יגרום לגידול בשיעור ההכנסות בתחום זה. בהנחה ותחום ה- HPC ימשיך לגדול, בהתאם להערכות בעולם, תחום זה יהפוך להיות משמעותי בסל המוצרים של אקסס.
סין עדיין סובלת מחולשה כלכלית, עם זאת חלק מהלקוחות של אקסס מייצרים בסין מוצרים שמיועדים ללקוחות קצה מחוץ לסין בתחומים שיש להם ביקוש גבוה כמו למשל רכיבים למכוניות חשמליות או רכיבים למודולים של HPC. תחזית המכירות של אקסס לרבעון השלישי של 2024 עומדת על כ- 61-63 מיליון דולר. תחזית זו משקפת את המשך היציבות בעסקי החברה ושמירה על רווחיות גבוהה גם לאורך המחצית השנייה של 2024.
חברת קמטק סיכמה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות בסך של כ-102.6 מיליון דולר, גידול של כ-39% לעומת הכנסות בסך של כ-73.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. הכנסות קמטק במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו ב-199.6 מיליון דולר, גידול של 36.5% לעומת הכנסות של 146.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023. שיעור הרווח הגולמי של קמטק עמד ברבעון השני על כ- 51% ושיעור הרווח הנקי של קמטק על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ- 30% מסך המכירות.
יותר מ-50% ממכירות קמטק היו לתחום HPC, כ-15% מהמכירות לחברות OSAT בעיקר לתחום AP והשאר לתחומים נוספים כמו SC, CMOS image sensors, FE וכו"ל. קמטק צופה כי המכירות ברבעון השלישי של 2024 יסתכמו בכ- 107-110 מיליון דולר וכי הגידול במכירות יימשך גם ברבעונים שלאחר מכן.
רפי עמית יו"ר פריורטק: "למרות חולשת הכלכלה בסין, אקסס מצליחה להפגין יציבות מרשימה ברמת המכירות והרווחיות וזאת מתוקף היותה חברה גלובלית המוכרת את מוצריה המתקדמים גם לשוק הסיני וגם לשוק העולמי. בתחום האנלוגי אקסס מובילה במוצרים מתקדמים שהם פרי פיתוח עצמי וכבר הוכיחו את היתרונות שלהם אצל לקוחות מובילים. בתחום הדיגיטלי אקסס מתחרה בעיקר מול לקוחות מחוץ לסין. היתרון התחרותי של אקסס בא לידי ביטוי בעיקר אצל לקוחות סיניים שרוצים לפתח מקור נוסף של יצרן מצעים מקומי.
החולשה הכלכלית בסין משפיעה על פוטנציאל הגידול של אקסס. כידוע הממשלה הסינית מעורבת עמוקות בכלכלה, והחלטות שהיא קיבלה אבל נדחו כמו השקעות בפריסת דור 5 או החלפת כל מחשבי ה- PC במשרדי הממשלה למחשבים המבוססים על רכיבים שמיוצרים בסין, משפיעות על חברות בתחום זה, ובכלל זה על אקסס. המומחיות של אקסס בתחום האנלוגי מאפשרת לה למכור מארזים מתקדמים ללקוחות מחוץ לסין בתחום ה- PMIC  עבור HPC שנמצא בגידול מרשים השנה.
אקסס מעריכה, בהסתמך על היותה חברה רווחית מזה מספר שנים, בעלת תזרים חיובי, מינוף יחסי נמוך והיכולות הנוכחיות שלה לקבל מימון, כי יתאפשר לה להמשיך ולהשקיע בהגדלת כושר הייצור ובהרחבת היכולות הטכנולוגיות עד להנפקה, ללא צורך בהזרמת כסף מבעלי המניות. הנהלת אקסס מעריכה שהיא תוכל לעמוד בכללים הנוכחיים בבורסת שנזן, והיא תוכל להתחיל בתהליך לקראת הנפקה על סמך הדוחות הכספיים לשנת 2024 שצפויים להיות מאושרים במרץ 2025. במקביל, פריורטק גם בוחנת עם שאר בעלי המניות באקסס אפשרויות אחרות להצפת שווי של השקעתה באקסס.
באשר לקמטק, היא ממשיכה לקבל הזמנות משמעותית לשנת 2024 וגם לתחילת שנת 2025 מיצרנים המייצרים מוצרים לתחום ה-HPC. הביקוש הגבוה הוא תוצאה של דרישה בעיקר לאפליקציות של AI, תחום שפרץ לחיינו בשנה האחרונה והוא ללא ספק Game Changer עבור קמטק, לה מעמד מוביל אצל לקוחות Tier-1 שמייצרים את החומרה הנדרשת להרצת אפליקציות של AI. במקביל, קמטק ממשיכה לבחון רכישת חברות שיעשירו את היכולות הטכנולוגיות שלה ויכניסו אותה לתחומים נוספים בתעשיית הסמיקונדקטור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה