השוק

חברת הנדל"ן הוותיקה חוצה את רף המיליארד, זינוק של 22% ברווחי הבעלים

חברת אפי נכסים מדווחת על צמיחה דו ספרתית בפרמטרים התפעוליים העיקריים. על פי תחזית החברה, לראשונה קצב ה-NOI  חצה את רף מיליארד השקל. אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "חרף אי הוודאות המקומית והגלובלית, אנו מציגים ביצועים טובים הודות לתיק הנכסים האיכותי, המפוזר והמגוון של החברה"
מערכת ice |  1
אבי ברזילי מנכ"ל אפי נכסים (צילום תמר מצפי, shutterstock)
אפי נכסים, הפעילה בתחום הנדל"ן המניב מאז נוסדה בשנת 1971, פועלת בישראל, צ'כיה, רומניה, סרביה, פולין, בולגריה ולטביה. בדיווח לרבעון השני של 2024 החברה דיווחה כי הרווח המיוחס לבעלים זינק ב-22% ל-73 מיליון שקל לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מעדכנת על צמיחה דו-ספרתית בפרמטרים התפעוליים העיקריים.
ההכנסה התפעולית נטו (NOI) ברבעון השני עמדה על כ-251.1 מיליון שקל לעומת כ-200.1 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-26%. 
ה-FFO עלה ב-34% לכ-107.5 מיליון שקל לעומת כ-80.4 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-33%. הקצב השנתי של ה-FFO על בסיס הרבעון השני עומד על כ-430 מיליון שקל. הגידול לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועליית שער האירו ביחס לשקל, שקוזזה משמעותית כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה. 
בחברה מעריכים שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה וטרם הניבו באופן מלא במחצית הראשונה של השנה, ה-NOI צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-1.1 מיליארד שקל; ה-FFO צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-509 מיליון שקל. 
החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה-NOI השנתי להגיע לכ-1.3 מיליארד שקל; ה-FFO צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-641 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה עומד על כ-6.75 מיליארד שקל. 
אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים: "הגידול המשמעותי של למעלה מ-26% ב-NOI ושל 33% ב-FFO נובע בעיקר מעליה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים ובראשם פרויקט לנדמארק בתל אביב. אנו צופים שמגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים, כאשר בנוסף לפרויקט לנדמארק, השלימה החברה מספר פרויקטים נוספים בבלגרד, פראג ובוורשה. תרומתם של נכסים אלה החלה להשפיע באופן חלקי במחצית הראשונה של השנה והיא צפויה לבוא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר בהמשך ברבעונים הבאים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפי נכסים
    הציוני 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאחל לכם שהדיירים שלכם בארץ זוכיםצלשירות אמין מקצועי וטוב כמו הרווחים הנאים שלכם!
    סגור