השוק

דירוג מניות קמעונאיות המזון: זו המניה עם התשואה הטובה ביולי

חודש יולי היה חודש לא רע לקמעונאיות המזון שסובלות בתקופה האחרונה מלחץ רגולטורי; בסופו של יום קמעונאיות המזון הן שיקוף של מצבה של הכלכלה הישראלית שנמצאת בנקודה מעניינת מאוד
ניצן כהן | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
כשחושבים על חברות שדרכן ניתן להיחשף לכלכלה, בטח כלכלה קטנה כמו ישראל, הרי שקמעונאיות המזון הן מניות מתאימות להגדרה הזו. באופן עקרוני קמעונאיות המזון נמצאות בתקופה האחרונה תחת לחץ רגולטורי מהצד האחד ותחת לחץ צרכני מהצד השני ובין אלה לאלה יש את בעלי המניות שרוצים לקבל תשואות על ההשקעה שלהם.
אחת החברות המעניינות יותר בענף הזה בתקופה האחרונה היא שופרסל שעברה לשליטת האחים אמיר ואלה מכירים היטב את עולם הקמעונאות ולוקחים את שופרסל לתהליך של התאמה לעולם החדש.
מהו העולם החדש בתחום הקמעונאות? באופן עקרוני יש בעולם הקמעונאות סוגים שונים של סיגמנטים. יש את החברות שפונות לקהלים שהם לא שחקנים של מחיר, נניח טיב טעם שממוקמת במרכזי הערים, פתוחה בשבת כך שנושא הכשרות לא מעניין אותה וכך גם המחירים.
בצד השני יש עולם הדיסקאונט ששם נמצאים רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף שממוקמים בשולי הערים עם סניפים גדולים, חניה בשפע וכאן הם פונים לשחקני המחיר. באמצע הטווח הזה נמצא שופרסל שהובילה את עולם הקמעונאות הן במספר הסניפים, הן בפיזור שלהם ובמגוון רחב של סיגמנטים. כלומר יש לה סניפי דיסקאונט ויש לה סניפים יקרים וכן הלאה.
האחים אמיר למעשה מייעלים את שופרסל, הם לוקחים אותה יותר לעולמות הדיסקאונט מאשר לעולמות של מרכזי הערים ואם לוקחים בחשבון את פיזור הסניפים של הרשת, את יכולת הקניה שלה וכן הלאה הרי שיש לאחים אמיר עם מה לעבוד וזה למעשה גורם לכל התחום הזה לעבור תהליך של "חישוב מסלול מחדש" והמשקיעים בהחלט שם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה