השוק

לא הולך ברגל: שורש חותמת על עסקת ענק של 195 מיליון שקל

רבים לא יודעים אבל, החל מ-2015, יצרנית הסנדלים שורש עוסקת גם בייצור ציוד צבאי וכיום היא עובדת על עשרות צבאות וכוחות ביטחון ברחבי העולם. כעת, החברה חתמה על קרן רקיע במסגרתה היא רכשה 50% מפעילותה בתחום עבור 195 מיליון דולר | כל הפרטים
מערכת ice | 
עסקת מיזוג-אילוסטרציה (צילום freepik)
עבור ישראלים רבים, כשהם שומעים את השם "שורש" הם חושבים שמדובר יצרנית סנדלים בלבד, אך זה לא המצב. החברה שפוצלה לשתיים ועוסקת גם בייצור ציוד ביטחוני חתמה על עסקת ענק בשווי מיליוני דולרים.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בכלכליסט, שורש חתמה על עקה ענת במסגרתה, היא תמכור 50% מהפעילות הביטחונית שלה לקרן ההשקעות רקיע עבור סכום ענק של 195 מיליון שקל לפי שווי של 385 מיליון שקל. לפי פרטי העסקה, חלק מן הסכום הנ"ל יועבר היישר אל החברה וחלקו יועבר לבעלי המניות של החברה בהם: המייסד יוקי גיל, שגם ניהל את החברה בעבר, ובת זוגו דניאל בנוזיליו, איש העסקים ההונג־קונגי בריאן דלוגש וסמנכ"לית הכספים דליה כהן. 
כלל בעלי המניות בהם מנכ"ל שורש יניב בלחסן, ימשיכו לכהן בשורה של תפקידים בחברה, אך השינוי יהיה בגזרת יו"ר החברה, כאשר מי שימונה לתפקיד הוא יושב ראש קרן רקיע יוסי בן-שלום יושב ראש קרן רקיע שביצעה את העסקה.
כאמור למרות ששורש מוכרת לישראלי הממוצע כיצרנית סנדלים, אך היא גם עוסקת גם בייצור ציוד צבאי. בשנת 2022, פעילות החברה עברה שינוי וכיום תחום הסנדלים נמצא תחת חברה חדשה בשם "שורש אדם וטבע" וייצור הטקסטיל והציוד הצבאי נותר תחת המותג "שורש". 
שורש מוכרת נכון להיום ציוד לצבאות שלוש יבשות ברחבי העולם ובין המדינות עמה היא עובדת ניתן למנות את: איטליה, ספרד, שוויץ, קפריסין, שבדיה ובריטניה. הרווח התפעולי־תזרימי של הפעילות הביטחונית של שורש עומד על פי הדוחות הכספיים שלה על כ־57 מיליון שקל בשנה.
בדומה לחברות אחרות אשר פועלות בתחום הביטחוני, גם שורש מרוויחה מהעלייה במתיחות הגיאו-פוליטית ברחבי העולם, אשר מעלה את הביקוש לשלל המוצרים שהיא מייצרת.
רקיע שביבצעה את העסקה הוקמה רק לפני שלוש שנים והיא מתמקדת ברכישה והשבחה של חברות ישראליות עד סדר גודל בינוני. עד כה, הקרן גייסה סכום ענק של 420 מיליון שקל וההשקעה שלה בשורש היא בסה"כ העסקה היחידה שהיא ביצעה מאז שהוקמה כאשר ב־2022, הקרן ביצעה שתי עסקאות במהלכן היא רכשה את השליטה במזגני פמילי ו-80% מחברת משמש אוטומציה תמורת 50 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה