השוק

עשירי העולם מרוויחים בענק: זה הזינוק המטורף שרשמו בעשור האחרון

בעשור האחרון, ה-1% של האנשים העשירים בעולם ראה את כספו מזנק בלא פחות מ-42 טריליון דולר כאשר השווי הנקי זינק בקרוב ל-400 אלף דולר לאדם
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
העשור האחרון היה רווחי מאוד עבור האנשים העשיריים בעולם, והזניק את הדחף של כמה תומכים להטיל עליהם מס יותר. ה-1% העליון ראה את עושרו מזנק ב-42 טריליון דולר בעשור האחרון, על פי ניתוח חדש של Oxfam International, שמתפרסם לקראת פגישת שרי האוצר של G20 ונגידי הבנקים המרכזיים בברזיל. זה כמעט פי 34 יותר מ-50% התחתונים של אוכלוסיית העולם.
השווי הנקי הממוצע של האליטה זינק בכמעט 400,000 דולר לאדם, לאחר התאמה לאינפלציה, בהשוואה ל-335 דולר למחצית התחתונה של התושבים. "אי השוויון הגיע לרמות מגונות, ועד עכשיו ממשלות לא הצליחו להגן על אנשים וכוכבי הלכת מההשפעות הקטסטרופליות שלו", אמר מקס לוסון, ראש מדיניות אי השוויון של אוקספם אינטרנשיונל. "האחוז העשיר ביותר של האנושות ממשיך למלא את כיסם בעוד השאר נשארים לגרור פירורים".
אוקספם מפרסמת באופן קבוע דוחות המדגישים את אי השוויון העולמי ודוחפת לשינויים כדי להתחיל את המגרש. הניתוח האחרון מגיע כאשר קבוצת ההסברה, יחד עם כמה שותפים, קוראת למנהיגי G20 להעלות מסים על העשירים האולטרה-סודיים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה