השוק

לקראת הדוחות: מניית צים עלתה ב-5% ביום אחד | זו הסיבה

מניית צים עלתה אתמול בכ-5% ובמסחר המוקדם היא עולה בעוד כ-0.5%; צים צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה בחודש הבא
ניצן כהן | 
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום RAPOPORT private news productions)
מניית צים שבשליטת איש העסקים עידן עופר, עלתה אתמול בכ-5% וכשמניה בסדר גודל של צים עולה ככה, ביום אחד זה תמיד סיפור מעניין. אם כן, צים סגרה אתמול בניו יורק ברמה של 17.75 דולר ובמסחר המוקדם היא עולה בעוד שני סנט לרמה של 17.77.
הסיבה המרכזית לעלייה החדה (יחסית) במניית צים נעוצה במחירי התובלה הימית שנמצאים בעלייה מאז החלה המלחמה בישראל ומאז הצטרפו אליה החות'ים בעידוד של משטר האייטולות באיראן. החות'ים נזכיר יורים טילים על אוניות מסע שעוברות במיצרי באב אל מנדב וכדי להימנע מפגיעות עושות אוניות מסע דרך ארוכה יותר שמייצרת עלויות גבוהות יותר.
אם כן, בחודש יולי המחיר הממוצע של שינוע מכולה של 40 רגל בים עלה ל5,937 דולר לעומת המחיר הממוצע ביוני שעמד על  5,318 דולר. ולמעשה כשהמחירים הממוצעים עולים הרי שחברות כמו צים שסבלו מירידת מחירי ההובלה הימית, נהנות מעליית המחירים כרגע וזו הסיבה המרכזית לעלייה במניה אתמול.
נזכיר כי צים תפרסם בחודש הבא את דוחות הרבעון השני של השנה והיא צפויה (לפחות  לפי תחזיות האנליסטים) להציג הכנסות של 1.7 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.87 דולר וזה אומר שצים צפויה להגדיל את ההכנסות ב-35% ביחס להכנסות ברבעון המקביל ולעבור לרווחיות בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה