השוק

האקזיט הגדול בתולדות ישראל מבוטל: WIZ אומרת 'לא' לגוגל

אלפבית שהייתה במגעים עם החברה הישראלית בנוגע לעסקת רכישה של חברת אבטחת הסייבר, קיבלה 'לא' ברגע האחרון ממש. 23 מיליארד הדולר יישארו בינתיים בידי גוגל. המנכ"ל אסף רפפורט במכתב לעובדים: "לומר לא להצעות כל כך מכובדות זה קשה, אבל עם הצוות יוצא הדופן שלנו, אני מרגיש בטוח בבחירה הזו"
מערכת ice |  3
אסף רפפורט (צילום shutterstock, נתנאל טוביאס)
אחרי שכבר דווח כי גוגל עומדת לבצע את העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה עם החברה הישראלית וויז על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל שפורסם היום (שלישי) חברת האם של גוגל, אלפבית שהייתה במגעים עם החברה הישראלית בנוגע לעסקת רכישה של חברת אבטחת הסייבר, קיבלה תשובה שלילית להצעתה ברגע האחרון ממש.
אם העסקה הייתה יוצאת אל הפועל, גוגל צפויה הייתה לשלם כ-23 מיליארד דולר עבור חברת אבטחת הסייבר הישראלית. מעבר לכך שמדובר בעסקה היסטורית עבור החברה, אם הייתה מתממשת זה אמור היה גם האקזיט הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל. 
גורמים העריכו כי במידה והעסקה הייתה יוצאת לדרך העסקה היתה מחזקת את מעמדה של חברת גוגל בישראל ומגדילב את כוח האדם שלה בישראל. וויז הישראלית מונהגת על ידי המנכ"ל אסף רפפורט.
רפפורט שלח מייל ל-1,200 העובדים ובו כתב: "אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי, עם השמועות על רכישה פוטנציאלית. בעוד שאנו מחמיאים מההצעות שקיבלנו, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית Wiz. אגיע ישר לעניין: היעדים הבאים שלנו הם מיליארד דולר ב-ARR (הכנסה שנתית חוזרת) והנפקה לציבור (IPO). לומר לא להצעות כל כך מכובדות זה קשה, אבל עם הצוות יוצא הדופן שלנו, אני מרגיש בטוח בבחירה הזו".
עוד הוסיף: "האימות השוקי שחווינו בעקבות החדשות הללו רק מחזק את המטרה שלנו - ליצור פלטפורמה שגם צוותי אבטחה וגם צוותי פיתוח אוהבים. אנחנו אסירי תודה על האמון שהעובדים, המשקיעים והלקוחות שלנו נותנים בנו בזמן שאנחנו בונים את חברת הסייבר הטובה ביותר בעולם".
WIZ הוקמה בשנת 2020. לאחרונה נודע כי החברה הישראלית רכשה את חברת פתרונות הענן Cloudojo. בנוסף פורסם כי החברה מעורבת בפרשה משפטית מול אורקה סקיורטי בארה"ב. אורקה סקיורטי הגישה תביעה כנגד וויז ואילו וויז מיהרה להגיש תביעה נגדית כנגד החברה בטענה כי הפרה את זכויות היוצרים שלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מס
    אזרח 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעסקת וויז שיזרום מייד למפלגות החרדיות...לא נופתע אם זאת סיבת הביטול.
    סגור
  • 2.
    המדינה הפסידה מילאדים מיסים וטוב שכך
    גד 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכסף היה זורם לג'ובים של דרעי, לחרדים ולשטחים
    סגור
  • 1.
    חשיבה נכונה
    תמרה 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אסור היה שהמעשר שהמדינה היתה זוכה ממכירת החברה היו נבלעים ומתבזבזים בקופת הממשלה הרעה הזו.
    סגור