השוק

הבנקים גובים 14% ריבית על המינוס שלכם: הסוף לחגיגה מתקרב?

יו"ר ועדת הכספים לבנקים בדיון דחוף על עליית הריביות על האוברדראפט: "אתם יותר מידי מתפתים לרווח הגדול שלכם, בסוף יקום ח"כ וילך למהלך מאוד מסובך מבחינתכם"
מערכת ice |  3
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
בכינוס של ועדת הכספים של הכנסת אמש (שני), יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר לבנקים בדיון דחוף על עליית הריביות על האוברדראפט: "אתם יותר מידי מתפתים לרווח הגדול שלכם, בסוף יקום ח"כ וילך למהלך מאוד מסובך מבחינתכם"
בפנייה לבנק ישראל ציין ח"כ גפני: "על חשבון מי הבנקים לוקחים 14 אחוז ריבית על יתרת חובה? אתם יושבים מהצד וצופים במה שקורה על המגרש, ואנשים חלשים משלמים" כן ביקש היו"ר כי הבנק ישיב לוועדה האם הוא עומד על עמדתו כי אין מקום שהכנסת תקדם חוק שיקבע הלימה בין גובה הריבית על העו"ש לגובה הריבית על המינוס

סגנית המפקח על הבנקים טענה כי אין מדובר בהתייקרות אלא בחזרה לגובה הריביות שהיו נהוגות לפני כשנה, לאחר ירידה בשיעורן בשנה האחרונה, על רקע צעדים שונים שקידם הבנק, והוסיפה כי "יש לעשות הרבה צעדים בשקיפות ותחרות אבל לא להתערב בנושא של תמחור". עוד הציגה, כי לצד ריבית כמעט אפסית על יתרות העו"ש, ישנה "תזוזה גדולה של כספים במעבר מעו"ש לפיקדונות, סדר גודל של 65 אחוז מכספי משקי הבית כבר נמצא בפיקדונות"
בבנקים טענו כי אין להם אינטרס שלקוחות יהיו במינוס, וכי מדובר באשראי "הכי פחות טוב" עבורם ולכן הם מציעים ללקוחות הלוואות בתנאים משופרים לסגירת המינוס, ולצד כך הציגו נתונים לגבי מספר מדינות מערביות בהן ריביות גבוהות יותר מבישראל על המינוס, אך השיבו כי אין בידם נתונים לבקשת חברי הכנסת להציג את ריביות הזכות באותם בנקים
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבנקים
    פולני פלמוני 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם הקרטל הגדול ביותר במדינה המושחתת שלנו...
    סגור
  • 2.
    הבנקים העושק הגדול ביותר והממשלה לא עושה דבר
    Hr 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא לחוקק חוקים להקטנת הריבית הגזלנית רצחנית . אחוז גבוה מאד במינוס . שרים חברי כנסת היגיע סמן שתעשו משהו בנושא לשם מה אתם יושבים ומקבלים משכורות מהגבוהות במשק?
    סגור
  • 1.
    נוו מה חדש לוקחים לעניים ולמי שחלש... (ל"ת)
    אמיר 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור