כסף וצרכנות

בנק ישראל בצעד חשוב: הסוף להונאות בחשבון הבנק שלכם?

הפיקוח על הבנקים מפרסם סיכום ביניים של פעילות ההסברה להעלאת מודעות הציבור לתופעת ההונאות הפיננסיות
מערכת ice |  4
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
תופעת ההונאות הפיננסיות, אשר מתבצעת בין היתר באמצעות שימוש לא מורשה בחשבון הבנק או בכרטיס האשראי, גורמת להוצאת כספים במרמה מהלקוחות ולפגיעה בהם. הפיקוח על הבנקים פועל במספר מישורים לטפל בתופעת ההונאות, בין היתר, בדרישות מהבנקים וחברות כרטיסי האשראי לשפר ולשכלל את יכולות הזיהוי, המניעה והניטור של תופעות אלו, באמצעות חיזוק שיתוף הפעולה עם גורמים ממשלתיים רלוונטיים ובהגברת מאמצי ההסברה לציבור הרחב. הודעה
במסגרת צעדי ההסברה, הוביל הפיקוח על הבנקים בשנה השנייה ברציפות את "שבוע המודעות להונאות פיננסיות". מדובר בפעילות ארצית נרחבת להגברת המודעות לנושא ההונאות אשר בוצעה על ידי פורום חינוך פיננסי, שמוביל הפיקוח על הבנקים ובו חברים איגוד הבנקים, המערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי, בשיתוף משטרת ישראל ובתיאום עם משרד הרווחה ומשרד העלייה והקליטה.
במהלך הפעילות התקיימו מעל 100 הרצאות בעברית ורוסית, שהועברו על ידי נציגי המערכת הבנקאית, חברות כרטיסי האשראי ונציגי משטרת ישראל בעשרות ישובים ברחבי הארץ, ושתי הרצאות מקוונות (וובינרים) בעברית ורוסית שבהם השתתפו אלפי משתתפים. כמו כן, הוקם אתר ייעודי עם חומרי הסברה (בעברית, ערבית ורוסית) ונערך קמפיין המזמין את הציבור לקחת חלק בפעילות.
הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול לצמצום התופעה והפגיעה בלקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי ויפעל לקדם פעילות הסברה נוספת ברבעון האחרון של שנת 2024 שבמהלכה המשתתפים יכירו את סוגי ההונאות הפיננסיות הקיימות, ילמדו איך נזהרים משיטות הונאות אלו ויקבלו כלים להתנהל בצורה בטוחה בעת כניסה מקוונת לחשבון הבנק או לאזור האישי באתר חברת כרטיסי האשראי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ההונאה הגדולה באמת:
    אריאל שמש 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני חשבתי שהבנק מייצר את ההונאה הגדולה, הרי כל פעם שמישהו לוקח הלוואה, הבנק "מדפיס" לו את הסכום בחשבון, וכתוצאה מזה הבנק "מרוויח" את הסכום שכביכול נתן בהלוואה
    סגור
  • 3.
    כנסים והרצאות הם פינוקי עובדים במלונות שלא ימנעו
    עובדים עלינו 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אפילו הונאה אחת. בעצם הם עצמם ההונאה.
    סגור
  • 2.
    הבעיה זה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה מערכות שקשורות בעסקאות והן לא מתאמצות בנושא כמו גוגל לדוגמא.שכל מה שהיא צריכה לעשות זה לפתח אנטי וירוס כהיא יודעת שאנחנו חיים בעידן של מידע והרבה עסקאות ופרטיים אישיים עוברים דרך גוגל!!!!
    סגור
  • 1.
    פחחחח: "הפיקוח על הבנקים"...
    ד. 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כמה פעמים פניתי לגוף הזה, ותמיד נעניתי בתשובות לא לעניין. לדעתי, מעולם לא ראיתי אותם עושים פעולות שמשפיעות באמת. אני חושב שהם גוף נפוח מחשיבות עצמית ובעל תועלת כמעט לא קיימת, שמבזבז סכומי עתק מיותרים מקופת הציבור.
    סגור