השוק

נתי סיידוף חותך הפסדים ויוצא מניגריה בהפסד של עוד 80 מיליון דולר

איש העסקים נתי סיידוף מנסה לחתוך הפסדים בניגריה והחליט על מכירת הפעילות שם בהפסדים של 80 מיליון דולר; הפעילות בניגריה גרמה ללא מעט נזקים לחברה לאחר שנים (לפני עידן סיידוף) שהייתה פעילות משמעותית בקבוצה
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
איש העסקים נתי סיידוף החליט לחתוך הפסדים והוא מוכר את הפעילות של שיכון ובינוי בניגריה. הפעילות הזו בעידן של סיידוף הייתה פעילות מפסידה וגרמה ללא מעט נזקים לקבוצה, נזקים שעלו הרבה מאוד כסף. המכירה תתבצע תוך ששיכון ובינוי מפסידה עוד 80 מיליון דולר.
במסגרת ההסכם תמכור SBI International Holdings AG)), המרכזת את הפעילות של הקבוצה באפריקה, תמכור את אחזקותיה בחברה הניגרית ((Reynolds Construction Company (Nigeria) Limited תמורת סך כולל של 100 מיליון דולר, כך על פי מזכר הבנות בלתי מחייב שנחתם בסוף השבוע.   
ככל והעסקה תבשיל לידי הסכם מחייב, החברה צופה כי תרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2024, הפסד חשבונאי שאינו תזרימי בטווח של כ-60-80 מיליון דולר ואילו תזרים המזומנים החיובי שעשוי להתקבל יהיה כ-93 מיליון דולר. בהתאמה, צבר העבודות של החברה יקטן בסך של כ-162 מיליון דולר.
התמורה תשולם במספר תשלומים בהתאם לאבני הדרך שנקבעו במזכר ההבנות ועל פי תנאי מזכר ההבנות. הרוכש יבצע בדיקת נאותות שתימשך עד 60 ימים ממועד החתימה, ובסיום בדיקת הנאותות יוכלו הצדדים להתקשר בהסכם מחייב.
נתי סיידוף, יו"ר שיכון ובינוי, אמר היום: "אני שמח על תוצאות המו״מ. שיכון ובינוי פועלת בהתאם לתוואי הדרך החדשה. אנו בדרכנו להקטנת החוב על ידי מיקוד בפעילות הליבה של החברה והקטנת  סיכונים. אנו מסתכלים קדימה״.
התגובה של סיידוף למכירת הפעילות בניגריה תמוהה מעט לאור העובדה שמדובר בפעילות שהייתה משמעותית מאוד לשיכון ובינוי בשנים עברו. הנזקים שגרמה הפעילות הזו לחברה נובעת מכמה דברים כשבראש ובראשונה היא נגרמה מכך שניגריה פתחה את המסחר במטבע חוץ אצלה למסחר חופשי וזה גרם לזעזועים במטבע המקומי ולהפסדי שיערוך לא קטנים לחברה.
אחר כך הסתבכה שיכון ובינוי בניגירה עם מס הכנסה המקומי ובסופו של יום הנושא הסתדר. לפני כ-10 ימים חתמה שיכון ובינוי על הסדר טיעון במסגרתו תשלם למדינה 260 מיליון שקל. הסדר הטיעון מיישב טענות של המדינה לפיהן היא שילמה שוחד לכאורה לבכירים ביבשת אפריקה כדי לקדם את עסקיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה