השוק

כלכלה בצלילה: הדו"ח המדאיג של ה-OECD על ישראל

בארגון ניקדו את הסביבה הרגולטורית בכלכלות מדינות הארגון וציינו כי ישנם מספר כשלים משמעותיים שמונעים מישראל להסיר את החסמים הרגולטוריים שלה. אלה ההמלצות של הארגון החשוב
מערכת ice |  1
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הדו"ח השנתי של ה-OECD העוסק בסביבה הרגולטורית לשנת 2023-2024 מצביע על מצב עגום במידת התחרותיות של כלכלת ישראל. על פי הדו"ח, כלכלת ישראל הגיעה רק למקום ה-33 מתוך 38 מדינות מפותחות במבחן החשוב. 
במדד ה-PRM (מדד שבודק את מידת ההתאמה של המסגרת הרגולטורית של המשק לפי פרמטרים שונים) שמתייחס להערכת השפעת הרגולציה על התחרות, ישראל מקבלת 1.92 נקודות. בדו"ח נכתב כי: "במדד זה, ישראל מציגה ביצועים גרועים יותר מהממוצע של כלכלת ה-OECD."
במספר מדדים שונים כמו: מחסומי כניסה, מחסומי תחרות, מחסומים להשקעות ישירות זרות, מחסומי סחר ורגולציה ופיקוח על מחירים ורכש ממשלתי, ישראל מגיעה למקום האחרון. 
עוד הוסיפו בדו"ח כי בכל מה שנוגע לסביבה רגולטורית במגזרי האנרגיה והתחבורה, המצב של ישראל בעייתי מאוד. בדו"ח מציינים כי: "המסגרת הרגולטורית של ישראל פחות ידידותית לתחרות מכלכלת ה-OECD הממוצעת."
לסיכום ממליצים ב-OECD על מספר צעדים שניתן לעשות בישראל על מנת לשפר את התחרות ולהוריד את הרגולציה: "יש עדיין פוטנציאל משמעותי לשפר את המסגרת הרגולטורית של ישראל כדי לטפח תחרות."
בין הצעדים המומלצים: הפחתת דרישות מיותרות להקמת חברות חדשות, פישוט הנטל האדמיניסטרטיבי על חברות עסקיות והורדת חסמי כניסה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואלק כלכלה זה לסלומלנים אמן יעזבו את הארץ
    ביביסט ערס בבון 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוהוהוהוהווהו רק ביבי הוהוהוהו אמסלם תביא בננה הוהוהוהוהווהוהוהווהוהוהו וו ו ו
    סגור