השוק

דירוג מניות הקבלנים: זה הקבלן עם התשואה הגבוהה ביוני

קונצנזוס ההערכות בשוק ההון מדבר על סיטואציה בה ב"יום שאחרי המלחמה" הריבאונד בשוק הנדל"ן יהיה חד, וזה אומר שההערכות מדברות על לחץ מחירים לא פשוט על השוק הזה ומהנקודה הזו כולם פועלים; דירוג מניות הנדל"ן לחודש יוני
ניצן כהן |  1
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כדי להבין את דירוג הקבלנים צריך להסתכל שוק הנדל"ן באספקלריה קצת יותר רחבה. כאן אנחנו מדברים על שוק שספג פגיעה לא מבוטלת בשנתיים האחרונות. די להזכיר את הריבית הגבוהה ואחר כך את המלחמה שרוקנה את אתרי הבניה מפועלים, לחץ של בנקים והנה אנחנו מקבלים מתכון  למכה לא מבוטלת שעוברת על שוק הנדל"ן.
עכשיו צריך לזכור. באופן עקרוני שוק הנדל"ן, כמו כל שוק עובד בתהליכים מחזוריים. כלומר, שנים בהן הקבלן בונה את הפרויקט וזה מרתק אצלו הון אנושי, הון  פיזי וכן הלאה עובר לצד הביקוש שמתודלק על ידי ריבית נמוכה - עצירה כשהצדדים לא נפגשים או כשאחד מתנאי הרקע משתנים (ואולי עוד כמה) כמו מלחמה, ריבית וכן הלאה.
כרגע, קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שבשנים הקרובות נראה מחסור משמעותי של דירות. וזה אמור להיגרם בגלל הורדה של הריבית (כדי לאושש את הפעילות הכלכלית), זה מגדיל את הביקושים שבלאו הכי גדלים מידי שנה בשל ריבוי טבעי, עלייה לארץ, וכן הלאה.
בפעם הבאה, מדבר הקונצנזוס בשוק ההון, אנחנו רואים תגובה מהירה יחסית לשוק הנדל"ן, אבל איטית במונחים של צריכה, וזה מייצר מצב בו הביקושים גדלים וצד ההיצע לוקח לו סדר גודל של שנתיים עד 3 או יותר להתארגן וזה מייצר לחץ מחירים.
כך או אחרת,  אם זה קונצנזוס הפעילים בשוק ההון ביחס לשוק הנדל"ן אז מכאן כדאי להסתכל על  המניות של החברות במגרש הזה ולראות את היחס של המשקיעים  לכל אחת מהן. הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה לקבוצת לוזון
    יצחק.א 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה בהצלחה מקבוצת התחדשות hithadshut-group.co.il
    סגור