השוק

אלטשולר שחם חוטפת מכה קשה: איבדה כ-10 מיליארד שקל מתחילת השנה

בית ההשקעות הגדול ביותר בישראל צונח בחודשים האחרונים, ורק בחודש שעבר הוא איבד לקוחות בהיקף עצום של 1.5 מיליארד שקל, ובסך הכל מתחילת השנה איבד לקוחות בהיקף של 9.7 מיליארד שקל
מערכת ice |  5
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
בית ההשקעות אלטשולר שחם חוטף מכה קשה אחרי שעוד ועוד לקוחות עוזבים אותו. על פי נתונים שנחשפו ברשות שוק ההון, אלטשולר שחם איבדה למעשה לקוחות בהיקף עצום של 1.5 מיליארד שקל רק בחודש מאי.
בכך, אלטשולר שחם איבדה מתחילת השנה 9.7 מיליארד שקל, החל מתחילת השנה, של לקוחות שעזבו אותה. למרות זאת, חשוב לציין כי התשואות של בית ההשקעות נמצאות במגמת שיפור, וכן אלטשולר שחם נותרה עדיין לבית ההשקעות הגדול ביותר בישראל, עם נכסים בשווי של 127 מיליארד שקל, כמעט חצי מהשיא של אלטשולר שחם, אחרי שביוני 2021 היא כבר ניהלה נכסים בשווי של 215 מיליארד דולר.
כזכור, בית ההשקעות אלטשולר שחם, שרק לאחרונה דווח כי הוא נכנס לתחום האשראי החוץ בנקאי, החליט למכור בחודשים האחרונים מניות ישראליות בהיקף ענק של מיליארדי שקלים, ואף הפסיק להיות בעל עניין בבנקים לאומי והפועלים. 
על פי ההערכות, הסיבה לכך היא בשל המצב הגיאופוליטי המעורער בישראל, ברקע המלחמה המתמשכת כנגד החמאס והמצב הנפיץ בצפון, ואל מול הסוף שעדיין לא נראה באופק. מתוך כך, באלטשולר החליטו למכור מניות של חברות ישראליות רבות, ולהתמקד בהשקעות בחו"ל.
נזכיר כי על פי הדוחות שפורסמו, הכנסות אלטשולר שחם הסתכמו לכ-1.015 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.282 מיליארד שקל אשתקד. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-233 מיליון שקל, לעומת כ-259 מיליון שקל, ברבעון הקודם, אשר כלל הכנסה חד פעמית של כ-13 מיליון שקל, שהוכרו מהסכם פשרה שנחתם בין אלטשולר גמל וקרן אייפקס, ולעומת כ-277 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גוף שמעדיף לעזוב את ישראל ולהפקיר בשעת משבר, טוב עשו
    עילי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומלבד זה, גוף שחצני שחושב שעם דמי ניהול מהגבוהים בארץ, לקוחות ימשיכו לזרום אליו. מתבלבל
    סגור
  • 4.
    ומובן
    ברור 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במהלך האיחוד עם פסגות היו כלכך עסוקים שלא ספרו את הלקוחות. הלקוחות לא שוכחים. משום מה אישית לא עברתי בסופו של דבר אבל הצורה שבה התנהלו מולי יושבת לי טוב בראש
    סגור
  • 3.
    מסביר את הפניקה והכעס (ל"ת)
    ליו 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    לפני כמה שנים הם עשו ״משחקים״ עם השקעות בסין
    פ 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ודפקו לי את הפנסיה בצורה משמעותית. עשרות אחוזים של רווחים שלקח להם שנים כדי להתאושש. לעולם לא אסלח לאלטשולר שחם.
    סגור
  • 1.
    אלטשולר .
    יוסי 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    4 4
    גלעד הצטרפותה לשמאל ההזוי . זו התוצאה. תישא בתוצאות
    סגור