השוק

אילון מאסק ממשיך להסתבך: האם הוא יפסיד 56 מיליארד דולר?

בעלי המניות של טסלה יוצאים נגד מנכ"ל החברה אילון מאסק: לצד שורה של הליכים המשפטיים עמם הוא מתמודד, מאסק נאלץ להתמודד עם הענקת חבילת השכר שלו שעומדת על 56 מיליארד דולר

מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
מנכ"ל טסלה איש העסקים איילון מאסק, ממשיך להסתבך עם בעלי המניות של החברה. רק בסוף השבוע, אחד מבעלי המניות של טסלה, הגיש תביעה נגד מאסק על סך 3 מיליארד דולר בטענה שעסק בסחר במידע פנימי כשמכר בשלהי 2022 מניות של יצרנית המכוניות החשמליות בשווי של יותר מ-7.5 מיליארד דולר.
התביעה הזו מצטרפת לשורה של הליכים משפטיים נגדו, כאשר בניהן ניתן את התביעה שהוגשה נגדו על ידי בעל מניות נוסף בגין הונאת משקיעים של הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) שנמצאת בבעלותו. פרשה נוספת נוגעת לחבילת השכר של מאסק שעומדת על 56 מיליארד דולר.
כבר בשנת 2018, בעלי המניות של טסלה הסכימו לחבילת השכר, שקשרה את התגמול של מאסק לביצועי טסלה. עם זאת, כבר אז הייתה מחלוקת סביב העניין, כשרק 73% מהקולות היו בעד, לעומת שיעור אישור רגיל של 95% לחבילות שכר למנכ"ל.
חבילת השכר המדוברת, שקשרה את התגמול של מאסק לביצועים של החברה, הוסכמה לראשונה על ידי בעלי המניות בשנת 2018. אך, כבר באותה העת הייתה מחלוקת בנושא ולמרות ששיעור האישור הרגיל של חבילת שכר למנכ"ל עומדת על 95%, לאחר ההצבעה על כך התגלה שרק 73% מהקולות הצביעו בעד.
בחודש ינואר האחרון, בית המשפט בדלאוור שבארה"ב, פסק נגדו וביטל את חבילת השכר המדוברת בשל הליך אישור לא תקין, אותה חבילה עומדת להגיע ב-13 ביוני להצבעה של בעלי המניות של טסלה.
רבים יצאו נגד הענקת חבילת השכר הנוכחית למאסק וגורמים רכבים מנסים לדחוק בבעלי המניות שלא לאשר אותה בהצבעה שתערך בשבוע הבא. דוח שפורסם לאחרונה בנוגע להתנהלותו של מאסק והעובדה שהחברות האחרות שלו גוזלות ממנו זמן יקר שהיה יכול להשקיע בניהול טסלה. 
כמו כן, דוח חדש של חברת הייעוץ גלאס לואיס, מתח ביקורת על מאסק והתכתב עם הקולות שמתנגדים לאישור חבילת השכר. מאסק, הגיב לנתונים שנכתבו בדוח ובמכתב ששלח לבעלי המניות הוא כתב: "החברה משמיטה שיקולים מרכזיים שלי, משתמשת בלוגיקה שגויה ומסתמכת על ספקולציות והיפותטיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה