השוק

אילון מאסק מפסיד 56 מיליארד דולר? כך ימנע התשלום ההיסטורי

עקב ההצלחה של חברת טסלה ושוויה בשוק שצפוי להגיע עד ל-650 מיליארד דולר, הוצע לשלם לאילון מאסק, מנכ"ל החברה, תשלום בסכום בלתי נתפס של 56 מיליארד דולר. אך יש התנגדויות רבות לתשלום זה והוא ככל הנראה לא ייצא לפועל

מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
חברת הייעוץ Glass Lewis, אמרה ביום שבת כי היא דחקה בבעלי המניות של טסלה לדחות תשלום של 56 מיליארד דולר עבור המנכ”ל אילון מאסק, שאם תעבור תהיה חבילת השכר הגדולה ביותר למנכ”ל באמריקה.
בדו”ח בו סירבו לתשלום זה, צויינו סיבות כמו ”הגודל המופרז” של עסקת השכר. תשלום הענק הוצע על ידי מועצת המנהלים של טסלה, שספגה שוב ושוב אש על קשריה ההדוקים עם המיליארדר. לחבילה אין שכר או בונוס במזומן והיא קובעת תגמולים על סמך שווי השוק של טסלה שיעלה עד ל-650 מיליארד דולר במהלך 10 השנים מ-2018. החברה מוערכת כיום בכ-571.6 מיליארד דולר, לפי נתוני LSEG.
בראיון החודש, אמר יו”ר מועצת המנהלים של טסלה, רובין דנהולם, ל”פייננשל טיימס” כי תשלום העתק מגיע למאסק מכיוון שהחברה השיגה יעדים שאפתניים לגבי הכנסות ומחיר המניה שלה. מאסק הפך למנכ”ל טסלה ב-2008. בשנים האחרונות הוא עזר לשפר את התוצאות, והביא את החברה לרווח של 15 מיליארד דולר מהפסד של 2.2 מיליארד דולר ב-2018 ופי 7 יותר כלי רכב יוצרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה