השוק

בכיר באוצר על ה-7 באוקטובר: "לקח הרבה זמן להבין מה עושים מכאן"

במסגרת כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, הממונה על השכר אפי מלכין התייחס לתמונת המצב המקרו-כלכלית ערב המלחמה בעזה והשפעותיה הכלכלה. בנוגע לאתגרי מערכת יחסי העבודה, הודה: "הגופים שמחוברים לשטח הם אלו שפעלו טוב". לדבריו, "למשרדי הממשלה, שעוסקים בעיקר במדיניות, הרבה יותר לשנות פאזות"
מערכת ice | 
אפי מלכין (צילום Magma Images, דוברות משרד האוצר, shutterstock)
הדיונים בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, שהתקיימו הבוקר (רביעי) הוקדשו לנושא התמונה המקרו-כלכלית ערב המלחמה בעזה והשפעותיה על הכלכלה. במסגרת מושב בנושא "אתגרי מערכת יחסי העבודה על רקע המלחמה", דיבר אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר.
"הגופים שמחוברים לשטח הם אלו שפעלו טוב", אמר מלכין. "המגזר הציבורי מאוד הטרוגני ואין כלל אחד. משרדי הממשלה, שעוסקים בעיקר במדיניות והרבה יותר קשה להם לשנות פאזות, שעוסקים בהתנהלות לטווח ארוך, לקח להם הרבה זמן להבין מה קורה, מה עושים מכאן, זה היה החיסרון שלנו. אין לי פתרון קסם לאיך מייעלים דבר כזה, וזו נקודה למחשבה".
לדברי מלכין, מערכת החינוך היא זו שספגה ראשונה את היעדר ההיערכות לחירום בדגש על יחסי העבודה, בדגש על המשבר המתמשך בין משרד האוצר לארגון המורים. "מקום ספציפי שנכשלנו בו זו מערכת החינוך, לצערנו בעיקר בגלל ארגון המורים לא הגענו להסכמות ומסגרות החינוך היו סגורות, לא הצלחנו לייצר ממלכתיות ושיתוף פעולה, גם במלחמה לא הגענו להסכמות על שנת הלימודים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה