השוק

פלאפון צירפה 60 אלף לקוחות לחבילות הדור החמישי

פלאפון שתפסה פעמיים ברבעון האחרון את שוק הסלולר לא מוכן הצליחה לצרף 60 אלף לקוחות לחבילות הדור החמישי כשיותר ממחצית מהלקוחות שלה מחוברים לשירות וזה מציב אותה בנקודה מעניינת
ניצן כהן | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
כבר הרבה שנים ששוק הסלולר לא רעש וגעש כמו בשנה, אולי בשנה וחצי האחרונות. באופן עקרוני בעוד עולם התקשורת הטה את הקשב שלו לפריסת הסיבים נראה היה ששוק הסלולר הולך ומאבד עניין. אבל אז הבינו בחברות הסלולר שמי שיסתער על הסיגמנט הזה עם כל הבשורה שהוא מביא, ישתלט על השוק וזה חתיכת שוק.
עכשיו נחלק את הדברים לשלושה חלקים שמתפצלים כל אחד לענפים רבים ומגוונים. מה שקרה בשוק הסלולר נחלק למכירת ציוד (טלפונים, שעונים חכמים, אוזניות וכן הלאה), שירותי הסלולר עצמם (כלומר חבילת דקות וכן הלאה) וכמובן נושא החבילות לחו"ל.
כאן כולם הבינו שלהיות "שחקן של מחיר" זה לא עסק וזה מסוכן מידי. אז החברות היו צריכות להמציא את עצמן מחדש וזה אומר להכניס חזק טכנולוגיות חדשות בעלות לא פשוטה, להתרחב חזק מאוד בתחום מכירת ציוד הקצב וזה ייצר הזדמנות של פעם בעשור, להגדיל את ההכנסות מהלקוחות (ואת הרווחים) בלי ביקורת ציבורית.
לפני שנתכנס לנקודת הזמן הזו, נזכיר כי הבעיה הגדולה בענף הייתה של מנהלי חברות הסלולר, הם היו צריכים להסביר את מצב השוק לבעלי המניות שלהם ולהודיע להם שהם הולכים לכמה שנים של השקעה בתשתית וזה אומר מינימום דיווידנדים - אם בכלל. כאן נזכיר, בעלי המניות היו לקראת סוף ההשקעה בתשתיות הסיבים כך שלא בטוח שבנקודת הזמן הזו, היה להם נוח עם עוד השקעה גדולה בתשתית. וכאן נכנסו מנהלי החברות והצליחו להסביר את הסיטואציה כמו שצריך והנה אנחנו כאן.
פלאפון טילטלה את שוק הסלולר בחודשים האחרונים פעמיים. בפעם הראשונה כשהשיקה את שירות ה-e-SIM ותפסה את התעשיה לא מוכנה. ובפעם השניה כשהשיקה (אם כי לא באופן מסחרי) את ליבת רשת הדור החמישי החדשה שלה, ומכאן העניין שנוצר בחברה בחודשים האחרונים.
פלאפון פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה ומהם עולה כי על אף המלחמה היא רשמה עלייה בהכנסות משירותי סלולר וב-EBITDA המתואם, כשהמנוע היה כמובן, קצב ההצטרפות הגבוה לחבילות הדור החמישי שם היא ממשיכה להוביל עם למעלה מ-1.1 מיליון לקוחות שהמהווים למעלה ממחצית כלל הלקוחות שלה.
ברבעון הראשון של השנה פלאפון העבירה כ-60 אלף מנויים לחבילות דור 5 שכאמור, עומדים על למעלה מ-1.1 מיליון מנויים היום. מנויי דור 5 בחברה מהווים כ- 50% מסך מנויי הפוסטפייד. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על כ-43 שקלים, עלייה של כ-1 שקל לעומת הרבעון הקודם וזהה לרבעון מקביל.
מצבת המנויים הכוללת של החברה עומדת על כ-2.611 מיליון מנויים. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-36 מיליון שקל, ירידה של כ-16.3%. ה-EBITDA המתואם עלה בכ-1.6% והסתכם בכ-185 מיליון שקל. 
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "החברות מסכמות רבעון בו הן ממשיכות לצמוח בשירותי הליבה ולקדם השקעות וחדשנות שיישאו פרי בשנים הקרובות. פלאפון רושמת צמיחה על אף השפעות המלחמה וממשיכה לגדול בהכנסות משירותי סלולר וב-EBITDA המתואם, הודות לעלייה בכמות המנויים והמשך הצמיחה במנויי דור 5 שעומדים על למעלה מ-1.1 מיליון  ומהווים כבר למעלה מ-50% מסך מנויי הפוסט פייד של החברה. הפעלנו לאחרונה לראשונה בישראל ליבת רשת דור 5 ואנו גאים להמשיך להוביל את הדור ה-5 בישראל.
"במקביל, אנו ממשיכים במגמת הצמיחה בהכנסות ציוד קצה רבעון שלישי ברציפות הודות למהלכים אסטרטגיים שהובלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה