השוק

סוף הדרך: גלאסבוקס נמכרת ב-550 מיליון שקל ונמחקת מהבורסה

גלאסבוקס נפרדת: 3 שנים אחרי שהונפקה בבורסה ולאחר שבשנה האחרונה מניית החברה הכפילה את השווי שלה, חברת התוכנה גלאסבוקס, תמחק מהמסחר בבורסה. במסגרת הסכם מיזוג חדש, החברה תתמזג עם חברה בת של קרן ההשקעות אליקורן וי.פי, תמורת סכום של 550 מיליון שקל
מערכת ice | 
ירון מורגנשטרן (צילום גלאסבוקס)
שלוש שנים לאחר שחברת התוכנה גלאסבוקס, הונפקה בבורסה בתל אביב, במסגרת הסכם מיזוג חדש, החברה תימחק מו המסחר ותתמזג עם החברה הפרטית Alicorn Galaxy. אליקורן, היא חברה בת של קרן ההשקעות Alicorn VP, אחת מהקרנות שהשקיעו בגלאסבוקס כזו הייתה בתחילת דרכה.
גלאסבוקס, עוסקת במתן שירותים מבוססי תוכנה, אשר בוחנים את נתוני הגלישה של לקוחות בסמארטפונים ובאינטרנט ואלו משמשים את לקוחותיה בשיפור חווית המשתמש והגדלת המכירות.
הסכם המיזוג הנוכחי, יתבצע באמצעות מיזוג משולש הופכי במסגרתו, תחילה אליקורן תתמזג אל גלאסבוקס. לאחר מכן, אליקורן כבר לא תיחשב כחברה עצמאית וגלאסבוקס תשנה את מעמדה ותהפוך לחברה פרטית, בעוד כל מניות גלאסבוקס שנמצאות בידי המשקיעים יועברו לאליקורן תמורת כ-550 מיליון שקל. 
השווי שנקבע לגלאסבוקס במיזוג גבוה ב-18% מהשווי הנסחר של החברה באחוזת בית, ששווי השוק שלה היום הוא 460 מיליון שקל.  כמו כן, למרות שבמהלך השנה האחרונה, מניית החברה זינקה המשקיעים לטווח ארוך לא היו מרוצים מן התוצאות.
בעלי השליטה בחברה כיום הם אייבקס ישראל עם אחזקה של 32.5% וברייטון פארק עם אחזקה של 10.4%. בנוסף, מחזיקים בולטים נוספים הם קרן ההשקעות כלירמרק, שמאופיינת בהשקעה בחברות בדיסטרס, שמחזיקה ב-7.75%. מגדל חברה לביטוח מחזיקה בחברה 5.6%. יו"ר החברה הוא Brian Abrams והמנכ"ל הוא ירון מורגנשטרן.
ביצוע המיזוג והמחיקה של גלאסבוקס אושר על ידי ועדת הביקורת והדירקטוריון, אולם עדיין תלוי בקבלת אישור אסיפת בעלי המניות של החברה ברוב רגיל וקבלת כל ההסכמות והאישורים הנדרשים מהרשויות.
טווח הזמנים שנקבע לסיום המיזוג הוא 135 ימים מהחתימה על ההסכם, אלא אם יוארך על ידי הצדדים. במידה שהאספה לא תאשר את המיזוג או שהדירקטוריון ישנה את עמדו בדבר תמיכה במיזוג, תפוצה אליקורן ב-6 מיליון דולר בתוספת החזר הוצאות בסך 1.5 מיליון דולר ובתנאים מיוחדים הפיצוי אף עשוי לגדול לכדי 9 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה