השוק

אחד הבנקים הגדולים בעולם: החשש להתפרצות אינפלציונית בישראל גדל

ג'יי פי מורגן, בנק ההשקעות הגדול ביותר בארצות הברית, פרסם סקירה קשה מאוד בנוגע לכלכלת ישראל, בה טען כי בנק ישראל לא יוריד את הריבית בקרוב, האינפלציה תגדל וכי העלאות מסים נוספות בדרך אלינו. אלה כל הסיבות לתחזית שמבשרת רעות
מערכת ice |  2
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
ג'יי פי מורגן, בנק ההשקעות הגדול ביותר בארצות הברית ואחד מהגדולים ביותר בעולם, פרסם היום (חמישי) סקירה קשה על המצב הכלכלי של מדינת ישראל, שממש לא מבשרת טובות.
לטענתו של ג'יי פי מורגן, נתוני האינפלציה החדשים, לפיהם האינפלציה זינקה בישראל בחודש אפריל ב-0.8% ל-2.8%, כמו גם נתוני הצמיחה, הפתיעו לרעה ועשויים להביא את ישראל להתפרצות אינפלציונית של ממש.
בעיקר הסקירה שלהם, עסקו כלכלי הבנק בכך שלטענתם, בעקבות כל הנתונים האחרונים, גדל החשש מפני התפרצות אינפלציונית בישראל, כמו גם התחזית לפיה בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בקרוב. לטענתם, עד לסוף שנת 2024 האינפלציה השנתית בישראל תעלה ל-2.6%.
בסקירה שלהם התייחסו בעיקר לעלייה במחירי הטיסות והדיור: "יש סיכוי טוב שהעלייה במחירי הטיסות תתהפך חלקית במאי, אך העלייה בשכירות נראית לנו מהותית יותר והיא כנראה תימשך בחודשים הקרובים, במיוחד לנוכח העובדה כי ההיצע המוגבל (בדיור) עלול להמשיך לתמוך בעליית מחירים. יתרה מזו, המשך ההתאוששות הכלכלית אמורה לחזק עוד יותר את מגמת האינפלציה הבסיסית ברבעונים הקרובים".
עוד נכתב בתחזית לגבי הכלכלה הישראלית כי "אנו צופים שקצב התאוששות הצמיחה יתמתן לכ-7% ברבעון השני ו-6% ברבעון השלישי, כאשר הוא יחזור לרמות שלפני המלחמה רק ברבעון השלישי. התחזית שלנו לצמיחה לשנה כולה היא של 1.8%".
עוד נכתב: "הפתעות האינפלציה האחרונות יעלו על אלו הקשורות לצמיחת התוצר. האינפלציה עולה על היעד של 2% למרות הזעזוע בצמיחה, שלא מוסיף נחת לקובעי המדיניות. בנק ישראל ירצה לעקוב אחר השפעות החלטות המס ברבעונים הקרובים". האם אנחנו בדרך להעלאות מס נוספות? על פי הסקירה של ג'יי פי מורגן, עושה רושם שכן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    א
    אני אדוני אלוהיך 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשלה הזאת עסוקה בלהחריב את המדינה ביבי אמר זה הניצחון המוחלט החרבת העם והמדינה היהודית
    סגור
  • 1.
    מדפיסים כסף לבטלנים -כסף ללא מוצר יוצר אינפלציה (ל"ת)
    עושה חשבון 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור