השוק

דרמה במשלוחי המזון: UBER בעסקת ענק של מיליארד דולר

אובר תרכוש את עסקי פודפנדה בטאיוואן תמורת 950 מיליון דולר, ותיצור מונופול פוטנציאלי. העסקה הכוללת במזומן צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2025, אמרו החברות בהצהרה משותפת ביום שני: "אנו מרגישים שאנו יכולים להשפיע על הלקוחות, הספקים והרוכבים הגדולים ביותר"

מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
אובר טכנולוגיות תרכוש את העסק הטיוואני של Delivery Hero בבעלות Foodpanda תמורת 950 מיליון דולר במזומן, מכיוון ש-Foodpanda מתמקדת בשווקים אחרים. העסקה, בכפוף לאישור רגולטורי, צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2025, כך אמרו החברות בהצהרה משותפת ביום שני.
בהסכם נפרד, Delivery Hero תמכור 300 מיליון דולר במניות רגילות שהונפקו לאחרונה לאובר. "אנחנו צריכים למקד את המשאבים שלנו בחלקים אחרים של טביעת הרגל הגלובלית שלנו, שבהם אנחנו מרגישים שיש לנו את ההשפעה הגדולה ביותר עבור לקוחות, ספקים ורוכבים", אמר ניקולס אוסטברג, מייסד שותף ומנכ"ל Delivery Hero.

פייר-דימיטרי גור-קוטי, סגן נשיא בכיר לאספקה באובר, אמר כי השוק בטייוואן הוא "תחרותי ועז" והרכישה תעזור להם לצמוח בשוק "שבו פלטפורמות משלוחי מזון מקוונות כיום מייצגות רק חלק קטן מהמזון. נוף משלוחים."
Foodpanda היא אחת מפלטפורמות משלוח המזון והמכולת המקוונות הגדולות באסיה עם נוכחות בשווקים הכוללים סינגפור, מלזיה, תאילנד, הפיליפינים והונג קונג. בשנת 2016, גיבור המסירה של גרמניה רכש את החברה.
שוק משלוחי המזון של טייוואן נשלט על ידי Foodpanda ו-Uber Eats. נתונים מפלטפורמת התובנות Measurable AI עד אוגוסט חשפו של-Foodpanda היה נתח שוק של 52% לפי נפח הזמנות בטייוואן, בעוד Uber Eats החזיקה בנתח הנותרים של 48%.
העסקה תהיה אחת הרכישות הבינלאומיות הגדולות ביותר בטייוואן, לא כולל אלו בתעשיית שבבי המוליכים למחצה, לפי ההצהרה המשותפת. Delivery Hero אמרה בפברואר שהיא סיימה את המגעים למכירת עסקי Foodpanda שלה בשווקים נבחרים בדרום מזרח אסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה