מינויים

בשורת ענק בתחבורה הציבורית: UBER חוזרת לישראל, היכן תפעל?

החברה האמריקאית, אשר מפעילה שירותי תחבורה ומשלוחים בלמעלה מ-70 מדינות בעולם, הודיעה על חזרה לפעילות בישראל והדגישה כי תפעל עם מוניות מורשות ולא עם נהגים פרטיים. בחברה מסרו כי יתמקדו בגוש דן, ירושלים ונתב"ג תחילה וכי אלפי מוניות כבר הצטרפו לשירות, גוני נוי שמונתה למנכ"לית: "נציע מחירים משתלמים לנהגים"
מערכת ice |  17
אובר (צילום ויקיפדיה)
ענקית הטכנולוגיה Uber, הודיעה הבוקר (ראשון) כי החברה חוזרת לישראל וממנה מנכ"לית. ב-Uber הדגישו כי יפעלו עם מוניות מורשות בלבד ולא עם נהגים פרטיים. גוני נוי תמונה למנכ״לית Uber ישראל ותחליף את יוני גרייפמן ששימש בתפקיד עד לשנת 2020.  נוי הצטרפה ל-Uber ב-2015 ומתגוררת בשנים האחרונות בסן פרנסיסקו, שם מילאה תפקידים בכירים במטה Uber העולמית. ב-7 השנים האחרונות ניהלה צוותי תפעול וניהול מוצר בחטיבת התחבורה ובחטיבת הלוגיסטיקה של Uber. במסגרת זו היתה חברה בצוות ההקמה של Uber Freight, חטיבת הלוגיסטיקה של החברה, והובילה את הרחבת פעילות הלוגיסטיקה לאירופה.  
בתפקידה האחרון הובילה את פעילות התחבורה של Uber בדרום אירופה והיתה אמונה על הרחבת שירותי החברה בתחום המוניות, התחבורה הציבורית והמיקרו-מוביליטי. לפני שהצטרפה ל-Uber שימשה ככלכלנית במועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה. נוי בוגרת תכנית המנהלים של בית הספר למנהל עסקים בהרווארד ובעלת תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה (פכ״מ) ותואר שני בכלכלה פיננסית, שניהם בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית. עם המינוי תשוב נוי להתגורר בישראל.
ב-Uber הודיעו הבוקר כי יציעו עמלות תחרותיות לנהגים והדגישו שהשירות שיקבלו הנוסעים הוא בראש סדר העדיפויות של החברה. לעומת המתחרות, Uber אינה גובה מנהגי המוניות תשלום חודשי קבוע עבור השימוש באפליקציה ומציעה לנהגים מסלולי עמלה של 3-8% לנסיעה בלבד, כאשר הדגש הוא על מתן עמלות נמוכות יותר לנהגים שיספקו לנוסעים שירות ברמה גבוהה. לקראת חידוש הפעילות בישראל, ב-Uber הגבירו בחודשים האחרונים את המאמצים לגייס נהגי מוניות, בדגש על גוש דן, ירושלים ונתב״ג. בחברה מדווחים על היענות של אלפי נהגים, לצד ביקוש הולך וגובר לנסיעות.
עם זאת, בחברה העריכו כי יידרשו מספר חודשים נוספים בכדי להגיע לזמינות גבוהה של השירות באזורי הביקוש ובשעות השיא. גוני נוי, מנכ״לית Uber ישראל, מסרה כי ״Uber פותחת היום פרק חדש בישראל בשותפות עם מוניות, שיכולות וצריכות להוות חלופה אמיתית לנסיעה ברכב פרטי. נספק שירות ברמה בינלאומית לנוסעים ונציע את המחירים המשתלמים בשוק לנהגים, כדי שנהגי המוניות יתפרנסו בכבוד והנוסעים יזכו לזמינות גבוהה״. נוי הוסיפה כי ״בעבודה משותפת עם משרד התחבורה ונהגי המוניות, נהיה שותפים מרכזיים למאבק בעומס בכבישי הארץ. בכוונתנו לרתום את הטכנולוגיה של Uber לטובת הגדלת מקדם המילוי במוניות, במיוחד בשעות השיא, בכדי לסייע בהקלת הגודש בכבישים וצמצום השימוש ברכב פרטי״.

ההשקה בישראל: על רקע החלטה אסטרטגית לחבור לנהגי מוניות מורשים Uber ונהגי מוניות החלו בשנה האחרונה לשתף פעולה בשווקי מפתח ברחבי אירופה, ארצות הברית ואסיה. כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין הצדדים, צירפה Uber לשירותיה למעלה מ-150 אלף נהגי מוניות מורשים בשנה החולפת. כך למשל, בחודש מרץ האחרון הודיעה Uber כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בניו יורק במסגרתו 14 אלף מוניות צהובות הצטרפו לאפליקציה של Uber.
באפריל אישרה עיריית סן פרנסיסקו ליותר מ-1,000 מוניות להצטרף לפלטפורמה של Uber ובמאי חתמה החברה על הסכם עם חברת המוניות הגדולה באיטליה והוסיפה 12 אלף מוניות מורשות לפלטפורמה שלה. הסכמים דומים נחתמו בספרד, גרמניה, אוסטריה, הונג קונג ודרום קוריאה. ב-Uber צפויים כעת לחתום על שיתופי פעולה אסטרטגיים גם בישראל. בחודש שעבר אמר מנכ"ל Uber העולמית, דארה קוסרושאהי, "אנחנו מאמינים ששיתוף פעולה בין Uber לבין מוניות טוב לנוסעים וטוב לנהגים ואנחנו מחויבים להמשיך ולהרחיב את השותפות הזו בעתיד".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    א
    שבת 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד גוף שיעשוק את נהג המונית עבדים נהיינו
    סגור
  • 12.
    הנהג מונית הישראלי כל כך מתוחכם שגם אותם הוא יעביר סדנה (ל"ת)
    שנחל 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    למה לא הכניסה את Uber לנסיעות כמו בכל העולם הנאור?
    שרת תחבורה כושלת 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נהגי המוניות מרמים משקרים לא מוכנים להסיע על מונה למרות החוק ומי שעובר על החוק גם לא משלם מס כמו שצריך, ואיפה שרת התחבורה? נרדמה ואיפה רשויות החוק, מעם ומס הכנסה? נרדמו. כולם חכמים על חלשים
    סגור
  • 10.
    למהההה
    לוק סקיווקר 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה המדינה צריכה להתערב ולהגביל כל דבר חדש? למה להתערב? אתם צריכים לדאוג שיש סטנדרט של בטיחות ביטחון לנהל את המדינה ולקחת מינימום מיסים.
    סגור
  • 9.
    אז מה עשינו בזה, המחיר יהיה זהה למוניות (ל"ת)
    מ 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    עלוקות
    א. גולן 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד עלוקות על גב הנהג.
    סגור
  • 7.
    מחיר
    אני 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צויין מחיר האם זה כמו באירופה או זה כמו הישראל
    סגור
  • 6.
    בלי מילים...
    השפוי 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=rj94cm355
    סגור
  • 5.
    אובר מוניות אינו שווה אלא רק אובר רכבים פרטיים
    חקי חיון 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חקי חיון , הדבר היחידי אשר יציל את עולמנו מבעיות התחבורה הציבורית זה רק 'אובר' של רכבים פרטיים קטנים.בנוניים.גדולים.
    סגור
  • שיחזירו לי את הכסף של זכות ציבורית ששילמתי 280 אלף שקל
    שוקו 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ויחזירו לי את הכסף ששילמתי על המונית ואז שיעשו מה שהם רוצים רכבים פרטיים. כל הבעיה ובחוקים של המדינה
    סגור
  • 4.
    חברת אובר
    די 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה אומר בין 3 ל8 אחוזים!? שיוציאו מחירון ברור כדי שנהגים יבחרו אם נכון להם או לא. לצערי נהגי המוניות רצים מניצול אחד למנצל שני. אילו היו מתאגדים כמו שצריך, כולם היו מבינים כי העלויות של הדלק, ביטוח, מע״מ, ביטוח מונה, רואה חשבון ועוד… לא היה צורך בתיווך ומחירים שאין להם אח ורע בעולם. לכן רבים מנהגי המוניות דופקים את עצמם בתעריף נמוך כדי לקחת נסיעה או מנצלים תיירים בלי בושה. המדינה חייבת להתערב בענף ולעשות בו סדר ובעיקר ללכת לקראת הנהגים ולבטל את האופציה שיש הרבה אנשים עם הרבה מספרים בלי שהם בפועל עובדים בענף.
    סגור
  • 3.
    זה לא אובר
    אייל 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אובר זה אובר רכב פרטי שבא להסיע אותך ולא מונית עם מחיר של מונית אז אני אזמין מונית מלכתחילה צריך לשבור את המונופול שיש למוניות
    סגור
  • 2.
    אובר
    ניק 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אובר רע גם לנוסעים וגם לנהגים, הם טובים רק לעצמם..
    סגור
  • 1.
    רק מוניות?
    תותח 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    נו? אז איפה הבשורה פה? הרי "מוניות" זה מאפיה... עד כמה זה מרגש החדשה הזאת?!?
    סגור
  • נו מה חשבת....
    123 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאפיה בחסות הסתדרות... לא נותנים לאחרים להרוויח ובעצמם עושים שביתות מתי שבא להם...
    סגור
  • אייס ידועים בכותרות הבומבסטיות שלהם
    מי מריבה 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא דובים ולא יער
    סגור
  • אובר לא יודעים לעבוד רק בישראל לא רושמים את היעד לנהג
    נהגוס 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכל לא יהיה להם מענה לרוב הנסיעות
    סגור