השוק

פריון נטוורק חוגגת: ההכנסות צמחו ב-9% לכ-157 מיליון דולר

חברת טכנולוגיית הפרסום מסכמת רבעון עם הכנסות שצמחו ב-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אף על פי שחלה ירידה בתזרים המזומנים ובהכנסות מווידאו. מנכ"ל החברה, טל יעקובסון, אמר: "פריון היא חברה איתנה ובעלת יכולת להגיב במהירות לשינויים"
מערכת ice | 
טל יעקובסון Perion Network (צילום אוהד דיין)
פריון נטוורק, המספקת פתרונות טכנולוגיים המחברים בין מפרסמים לצרכנים בכל ערוצי הפרסום הדיגיטליים המרכזיים, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, שהסתיים ב-31 במרץ.
מהנתונים עלה כי ההכנסות של פריון ברבעון הראשון צמחו ב-9% לעומת הרבעון המקביל ל-157.8 מיליון דולר. ההכנסות מפתרונות הפרסום ירדו ב-5% והיוו 48% מסך ההכנסות, בעיקר בשל ירידה של 52% בהכנסות מווידאו. הירידה בהכנסות מווידאו קוזזה חלקית הודות לגידול של 9.7 מיליון דולר בהכנסות מפרסום דיגיטלי חוץ ביתי וזינוק של 108% בהכנסות מטלוויזיות חכמות ל-8.2 מיליון דולר.   
 
ההכנסות מפרסום מבוסס חיפוש גדלו ב-26% לעומת הרבעון המקביל והיוו 52% מסך ההכנסות, בעיקר הודות לגידול של 20% במספר החיפושים היומי הממוצע וגידול של 8% במספר הפבלישרים העובדים עם החברה. שינויים במנגנון התמחור שיישמה מיקרוסופט בינג הובילו לירידה בפעילות החיפוש של פריון. במהלך הרבעון, ההכנסה הממוצעת מאלף חיפושים (RPM), מספר החיפושים היומי הממוצע ומספר הפבלישרים בתחום החיפוש - החלו לרדת. מגמה זו צפויה לבוא לידי ביטוי במלואה בתוצאות הרבעון השני ואילך. 
עלויות רכישת מדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-97.6 מיליון דולר, או 62% מסך ההכנסות, לעומת 79.9 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הגידול בעלויות המדיה נבע בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים והעברת תקציבים של חלק מהפבלישרים העובדים עם החברה בתחום החיפוש. כמו כן, הרווח הנקי ברבעון הראשון ירד ב-51% לעומת הרבעון המקביל ל-11.8 מיליון דולר. 
בנוסף על כך, תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הראשון הסתכם ב-6.9 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה בתזרים התפעולי נבעה בעיקר מהירידה בפעילות החיפוש וצרכי הון חוזר חד-פעמיים הקשורים לפעילות הייבסטאק. קופת המזומנים, הפיקדונות לטווח קצר והבטוחות הסחירות הסתכמה בסוף מרץ השנה ב-479.7 מיליון דולר, לעומת 472.7 מיליון דולר בסוף 2023.
״פריון היא חברה איתנה ובעלת יכולת להגיב במהירות לשינויים, ואנו משוכנעים כי מיצובה האסטרטגי יאפשר לנו להתגבר על אתגרים, כולל השינויים האחרונים במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט בינג״, אמר מנכ״ל פריון, טל יעקובסון.  עוד הוסיף: "כחלק מהתפתחותה של פריון, אנו ממוקדים ביצירת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים המציבים את המפרסם במרכז ומייצרים עבורו נוכחות לאורך המסע הצרכני. גישה זו, המלווה במיתוג חדש של החברה, משקפת את מחויבותנו לחיבור משמעותי בין מפרסמים לצרכנים בכל ערוצי הפרסום הדיגיטליים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה