השוק

לאחר 4 חודשים בתפקיד: מיליי הוביל את הפסו להישג חסר תקדים

לאחר 4 חודשים בתפקיד כנשיא ארגנטינה, הצליח חאבייר מיליי לרשום הישג מרשים ביותר – ייצוב המטבע המקומי. על פי בלומברג, באחד משוקי המט"ח המובילים – מטבע הפסו זינק ב-25% לעומת הדולר בשלושת החודשים האחרונים

מערכת ice |  3
חאבייר מיליי (צילום shutterstock)
באמצעות מאבק ממושך ולא מעט הבטחות כי אם ייבחר לנשיא ארגנטינה, הוא יוביל את המדינה לגדולות בתחום הכלכלי ולאחר 4 חודשים בתפקיד, הצליח חאבייר מיליי לרשום הישג משמעותי - ייצוב המטבע המקומי. 
על פי הדיווח של בלומברג, מדובר בבשורה ענקית עבור אזרחי ארגנטינה אשר סובלים כבר שנים ארוכות מאינפלציה שיצאה מכלל שליטה. כידוע, הירידה השנתית הקטנה ביותר במהלך 10 השנים האחרונות הסתכמה ב-15%. 
מלבד העובדה כי מיליי הצליח למנוע מצב בו הפסו צונח, דווח כי באחד משוקי המט"ח המובילים המטבע המקומי מגיע לשיאים חדשים. באותו שוק מט"ח, הנקרא "בלו צ'יפ סוואפ", המשמש משקיעים וחברות בשוק, פורסם כי המטבע המקומי זינק ב-25% לעומת הדולר בשלושת החודשים האחרונים.  
כחלק מהמדיניות הכלכלית שמקדם מיליי במהלך כהונתו, נשיא ארגנטינה שואף לבצע קיצוצים נרחבים במשרדי הממשלה ובהוצאותיהם. האידיאולוגיה הכלכלית שלו דוגלת בסגירת הבנק המרכזי של ארגנטינה תוך דולריזציה של כלכלת ארגנטינה וביטול מוחלט של הפסו הארגנטינאי.
למרות שקרא לביטול המטבע המקומי, לאחר בחירתו כנשיא ארגנטינה החליט מיליי לשנות גישה בנושא. מלבד זאת, מיליי ידוע בתומך נלהב של פעולת ההפרטה ולטענתו היא צריכה להיעשות באופן נרחב במשרדי הממשלה. לטענתו, משרדי חינוך, רווחה, בריאות והסביבה והשוק החופשי צריכים לעבור הפרטה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שימותו הסמולנים (ל"ת)
    ניר 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    תותח
    אנונימי 55 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנשיא הכי מרשים שראיתי. איפה הליברטריאנים בארץ?
    סגור
  • 1.
    כלהכבוד... תותח (ל"ת)
    שימי 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור