השוק

בהתאם לתחזיות ואחרי המתקפה האיראנית: הדולר נחלש בכ-0.5%

שבוע המסחר במט"ח נפתח כשהדולר יורד בכ-0.5% לרמה של 3.74 שקל; ההיחלשות של הדולר הייתה מגולמת כבר אתמול במסחר בחוזים והיא משקפת את התקווה שהממשל האמריקאי הצליח לכפות על נתניהו איפוק
ניצן כהן |  1
הדולר נחלש (צילום shutterstock)
שבוע המסחר במט"ח נפתח הבוקר כשהתאם לתחזיות הדולר נחלש ב-0.5% לרמה של 3.74 שקל. האירו נחלש ב-0.6% והליש"ט נחלשת ב-0.8%. ההיחלשות של הדולר הייתה צפויה לאחר שאתמול במסחר בחוזים החל השקל להתחזק כסוג של הפנמה כי הממשל האמריקאי מצליח לכפות על נתניהו איפוק וזה מתכתב עם ההתנהגות של המשקיעים בבורסה אתמול.
אם כן, בסוף השבוע התרחשה התקיפה של איראן על ישראל, תקיפה שהביאה לידי ביטוי את היכולות המרשימות של מערך ההגנה האווירית של ישראל. הקואליציה שנבנתה במהירות כדי להתמודד עם האיום של איראן על ישראל הייתה אפקטיבית מאוד וזה כבר החזיר את הצבע ללחיים של המשקיעים.
 
אתמול ניכר היה בלבול משמעותי בישראל כשברור לכולם שאיראן חצתה קו אדום בוהק בכל הנוגע להיותה מחוללת טרור וחוסר יציבות בעולם אבל העובדה ש-99% מהאיומים יורטו מבלי שגרמו לנזק או נפגעים החזיר את הביטחון הבסיסי של הציבור/ המשקיעים בצבא, אמון שספג מכה אנושה ב-7 באוקטובר.
צריך לזכור שבמישור הכלכלי הרי שהאמון בממשלת ה-64 של נתניהו נמצא בשפל ולכן כל הצלחה של הממשל האמריקאי לרסן את הממשלה מחזיר את התחזיות לנקודת המוצא לפיה אנחנו בהחלט בנקודה בה צריך להתרכז בהחזרת החטופים ולא לצאת להרפתקאות שיביאו את הגירעון לרמה גבוהה מ-10% שלא לדבר על אובדן החיים וההרס.
כך או אחרת, ההיחלשות של הדולר משקפת את הרגיעה היחסית בשוק ההון אחרי המתקפה האיראנית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי הורס את הכלכלה והביטחון!
    לשם 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשביבי ילך, השקל יהיה מלך! עד אז, אי אפשר לבטוח בחוזק השקל
    סגור