השוק

ניר צוק נכנס "לעניינים" בשופרסל: זו העצה שלו לאחים אמיר

האחים אמיר הגיעו לעשות מהפכות והיו להם תכניות גדולות, אבל כרגע הצעד הבא שלהם הוא להקפיא את תוכנית ההתייעלות ולבדוק איך לקצץ בפעילויות ההפסדיות של הרשת ומה יש לחזק. צוק בונה לאחים תכנית ייעוץ מקיפה בנושא
מערכת ice |  4
ניר צוק מייסד ומנכ"ל פאלו אלטו (צילום מתוך אתר החברה פאלו אלטו, ויקיפדיה)
ניר צוק לומד את שופרסל ונכנס ל'עניינים' כדי לעזור לשלומי אמיר, שרכש רק בתחילת החודש את השליטה ברשת שופרסל יחד עם אחיו יוסי, כשנטלו לידיהם 24.9% מהרשת עבור 1.6 מיליארד שקל.
האחים אמיר הגיעו לעשות מהפכות והיו להם תכניות גדולות, אבל כרגע הצעד הבא שלהם הוא להקפיא את תוכנית ההתייעלות ולבדוק איך לקצץ בפעילויות ההפסדיות של הרשת ומה יש לחזק. צוק בונה לאחים תכנית ייעוץ מקיפה בנושא.
על פי כלכליסט, הצעד הראשון יהיה למצוא דרך לקצץ בהוצאות, באמצעות פיטורי עובדים במטה, שצפויים להידחות במעט, לאחר החג בשל העובדה שהבעלים החדשים לא מעוניינים להנחית מכה כואבת כזו על העובדים בתקופת החגים.
על פי ההערכות, האחים יחתכו את הוצאות מטה שעומדות על כ־500 מיליון שקל בשנה, בשיעור של 30%, דהיינו כ־150 מיליון שקל, וגם תקציב הפרסום שעומד על כ-150 מיליון שקל ובכך להגדיל את הרווחיות.

​התכנית הוזמנה בספטמבר האחרון, כשהמטרה הייתה חיסכון של כ־250 מיליון שקל. אמיר, שניהל את רשת פרשמרקט לא נוהג לקבל ייעוץ מחברות חיצוניות וזה מה שהחליט לעשות גם הפעם, כשיש לו תכניות משלו איך לקצץ הוצאות ברשת הענק שרכש. 

'תכנית מקנזי' הייתה בעבודה במשך חודשים והייתה בדרך לתיקוף, הכולל יישום והטמעה של צעדי ההתייעלות, כך לפי כלכליסט, זאת בעלות של 40 מיליון שקל, כעת בשל הביטול היא תאלץ לשלם לה פיצוי עבור העלות של השלב שלא בוצע.
בתשובה לכלכליסט מסרו בשופרסל: "האחים אמיר הקפיאו את הדו"ח עד ללמידת כל הצרכים של שופרסל. האחים מאמינים בעבודה משותפת עם מקינזי לאחר לימוד כל הסוגיות הנדרשות". כזכור, רק לאחרונה בחר אמיר להקפיא גם את הפיכת סניפי שופרסל דיל לסניפי "מרקט" עם מחירים מוזלים יותר בשטח העירוני.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם לא צריכים את ניר צוק. ולא את מקנזי. הם גדלו מהשטח (ל"ת)
    דודי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עם מחירים כאלה שום תוכנית לא תעזור לכם (ל"ת)
    אחד העם 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מומחה לעולם מערכת
    גבריאל 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליעל את המערכת זה א ב בעסק
    סגור
  • סוחר מהשטח
    גבריאל 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק סוחר מהשטח יכול ליעל את המערכת.
    סגור