השוק

מאיר שמיר סיים את השנה עם רווח של 209 מיליון שקל; המניה מזנקת

מבטח שמיר שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר סיימה את השנה עם רווח של 209 מיליון שקל; שמיר יחלק דיווידנד של 19 מיליון שקל; שווי הנכסים של החברה עלה לכ-4 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
מאיר שמיר (צילום פלאש 90)
מבטח שמיר שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר סיימה את שנת 2023 עם רווח כולל של כ-209 מיליון שקל. בסוף 2023 הסתכם שווי הנכסים של החברה בכ-4 מיליארד שקל, עליה של 22% לעומת התקופה המקבילה. ההון העצמי של מבטח שמיר עומד על כ- 1.4 מיליארד שקל.
מבטח שמיר פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: בתחום האנרגיה, הנדל"ן, השקעות מימוניות והשקעות בחברות טכנולוגיות. התרומה של המגזרים והחברות המוחזקות לרווחי החברה עמדה על כ-158 מיליון שקל.
 
מגזר האנרגיה כולל השקעה בתחנת הכוח אלון תבור והשקעה בחברת קסם אנרגיה. תרומת מגזר האנרגיה לרווחי החברה בשנת 2023 עמדה על כ-65 מיליון שקל. מגזר המימון כולל השקעה בשלוש חברות, כשהעיקרית היא חברת מניף שירותים פיננסים, שהונפקה לבורסה בתל אביב בדצמבר 2020. תרומת מגזר המימון לרווחי החברה בשנת 2023 כולה עמדה על סך של כ- 66 מיליון שקל. 
מגזר הנדל"ן כולל השקעה ב-7 חברות ונכסים בישראל וארה"ב. תרומת המגזר לרווחי החברה בשנת 2023 כולה עמדה על כ- 54 מיליון שקל. מגזר הטכנולוגיה כולל השקעה ב- 22 חברות ו- 5 קרנות טכנולוגיה. תרומת מגזר הטכנולוגיה להפסדי החברה בשנת 2023 כולה עמדה על סך של כ-27 מיליון שקל. 
נזכיר כי בתחילת השנה (2024) השלימה החברה הסכם השקעה עם מספר גופים מקבוצת כלל ביטוח שהעבירה גם את מלוא ההשקעה בהיקף כולל של 306.25 מיליון שקל שתושקע בזרוע האנרגיה של  הקבוצה. הסכם ההשקעה בוצע באמצעות כספי עמיתים והנוסטרו, בתמורה להקצאת מניות רגילות של שמיר אנרגיה בהיקף של 20% מהון המניות שלה.
סכום ההשקעה יגדל בכ- 12.5 מיליון שקל נוספים, בכפוף לעמידה באבני דרך. פעילות האנרגיה הקיימת של החברה מרוכזת תחת קבוצת  שמיר אנרגיה, זרוע השקעות אנרגיה של הקבוצה, שהוקמה בשנת 2022 ומנוהלת על ידי ליאור פרבר. פעילותה כיום כוללת ייזום, פיתוח, וייצור חשמל, ייצור חשמל קונבנציונאלי, ייצור חשמל פוטו-וולטאי, ייצור חשמל במסגרת פרויקטי ביו-גז ואגירת אנרגיה, בין בעצמה ובין באמצעות אחזקה בתאגידים ייעודיים, לרבות אחזקות החברה בתחנת הכוח אלון תבור ותחנת הכוח קסם.
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים הודיעה החברה על חלוקת דיווידנד של 19 מיליון שקל שהם 2 שקלים למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה