השוק

מעל מיליארד שקל: המוסדיים הסתערו על ישראכרט

חברת כרטיסי האשראי, ישראכרט, השלימה הלילה הנפקה של 280 מיליון שקל, אולם הדרמה הגדולה הייתה דווקא אצל המוסדיים שהזרימו ביקושים של כמעט 1.2 מיליארד שקל כשהריבית שנקבעה במכרז הייתה המקסימלית | כל הפרטים על  הדרמה הלילית
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
דרמה נרשמה הלילה (חמישי) בהנפקת האג״ח של ישראכרט שזו הייתה, ככל הידוע, ההנפקה הגדולה הראשונה של החברה אחרי שהתפוצצה העסקה עם הראל.
אם כן, ישראכרט ביקשה לגייס סכום סביר מאוד של 280 מיליון שקל אולם המוסדיים שצמאים לסחורה טובה הסתערו על ההנפקה והזרימו ביקושים של יותר מ-1.1 מיליארד שקל. הריבית, אגב, שנקבעה במכרז הייתה הריבית המקסימלית שהחברה הסכימה לשלם וזו נקבעה ברמה של 4.45%, מה שיכול לרמוז על רמת הריבית בה ישראכרט תבקש מהלקוחות שלה.
 
במכרז המדובר למשקיעים, הוגשו הזמנות לרכישת 1,193,317 יחידות אגרות חוב מסדרה ב' בהיקף כולל של 1,193,317,000 שקל. שיעור הריבית השנתית, כאמור, שנקבע במכרז זה היה 4.45%.מתוך ההזמנות שהתקבלו במכרז למשקיעים, בכוונת ישראכרט לקבל התחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים לרכישת כמות של 280,501 יחידות אגרות חוב (סדרה ב') בהיקף כולל של 280,501,000 שקל.
כזכור, בינואר האחרון הודיעה רשות התחרות כי היא מתנגדת לעסקת רכישת ישראכרט על ידי קבוצת הראל. רשות התחרות סירבה לאשר את העסקה לרכישת ישראכרט על ידי קבוצת הראל בתנאים הנוכחיים וניהלה איתן בחודשים האחרונים שיחות לגבי שתי סוגיות מהותיות שמונעות את האישור, שלא הניבו דבר. הלוואה שנתנה הראל לבעלים של חברת כרטיסי האשראי MAX וחשש להעברת מידע בין ישראכרט להראל באופן שיפגע בלקוחות של שתי החברות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה