השוק

צבי סוכות: "לפעול להנמכת המענקים שמאפשרים לחרדים לא להתגייס"

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית וחבר ועדת חוץ וביטחון בריאיון ל-ice מספק הצצה: "התקיים בועת חוץ וביטחון, בה אני חבר, דיון בנהלי הכניסה למבנים במסגרת המלחמה. ברור שההחלטה אם להיכנס למבנה או להפציץ אותו מורכבת מהמון סיבות. זה לא עניין של שחור או לבן, ולא רק של הרצון לחוס על חיי אדם של האויב"
דוד זולדן |  4
צבי סוכות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית אומר בריאיון ל-ice דברים שכדאי להקשיב להם בסוגיה מאוד רגישה על רקע המלחמה בעזה ובפרט סביב הפשיטה על ביה"ח שיבא שהסב אבדות לכוחות צה"ל: "רק אתמול בבוקר התקיים בועת חוץ וביטחון, בה אני חבר, דיון בנהלי הכניסה למבנים במסגרת המלחמה. ברור שההחלטה אם להיכנס למבנה או להפציץ אותו מורכבת מהמון סיבות. זה לא עניין של שחור או לבן, ולא רק של הרצון לחוס על חיי אדם של האויב. ממש לא. פורסם אתמול שבמבנה נעצרו מאות מחבלים שנחקרים שם בזמן אמת ונותנים מודיעין יקר ערך. פורסם כי נתפסו בבניין תכניות מודיעיניות של האויב. זה לא כל כך פשוט להפגיז מבנה על כל מה שיש בו ולאבד את התוצרים הללו. ולכן, בגדול אני סומך על מערכת הביטחון שעושה את השיקולים הנכונים כשהיא בוחרת אילו מבנים להפציץ ומתי יש צורך בכניסה אנושית".
האם הצהרתו של טראמפ בעד הפסקת המלחמה מאכזבת ומרמזת שארה"ב לוקחת עוד צעד אחורה ביחסים עם ישראל? 
"אני חושב שיותר מדי פעמים בשנים האחרונות שמענו שארה"ב לוקחת צעד אחורה - ופעם אחר פעם ראינו שלא כך הם פני הדברים. טראמפ הוא ידיד גדול של ישראל. במהלך נשיאותו הוא העביר את השגרירות לירושלים, הכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן, וכמובן היה משושביני הסכמי אברהם. אני חושב שהדברים הללו מלמדים עליו הרבה יותר מאמירה חד-פעמית בראיון כלשהו. המנהיגים ייבחנו במעשיהם ואני מאמין שנשיאי ארה"ב ימשיכו בידידות האסטרטגית עם ישראל". 
ביידן חותר למדינה פלסטינית מאחורי גבו של נתניהו. הסיכוי שההנהגה הישראלית תשתף פעולה שואף לאפס. האם ביידן חותר תחת הממשל בישראל ומניח הצעות לא ריאליות?
"גם בנושא הזה יש לזכור שרב הנסתר על הגלוי, ועוד יש לזכור שהאמריקאים נמצאים בתקופת בחירות ואמירות רבות שלהם נאמרות לצורכי פנים בלבד, כחלק מהקמפיין לנשיאות. אין ספק שישנן מחלוקות עם ביידן בנוגע לניהול המלחמה ולתוצאות הרצויות, ואין ספק שישראל צריכה לדאוג בראש ובראשונה לאינטרסים שלה בלבד. עם זאת, תמיד כדאי להאזין לחברים טובים, והאמריקאים, גם אחרי כל הפערים בינינו, הם חברים טובים שמסייעים לנו רבות במערכה הצבאית והמדינית. כך אני מסתכל על הקשר בינינו - כקשר חשוב ואסטרטגי ביותר, אבל את השורה התחתונה של ההחלטות יש להשאיר תמיד בידיים של ישראל".
לו הדבר היה תלוי בך האם היית מעדיף הפגזת שיפא (שמשמש בסיס טרור ומסתור לבכירים בחמאס) במקום לסכן חיילים בקרבות פנים אל פנים?
"רק אתמול בבוקר התקיים בועת חוץ וביטחון, בה אני חבר, דיון בנהלי הכניסה למבנים במסגרת המלחמה. ברור שההחלטה אם להיכנס למבנה או להפציץ אותו מורכבת מהמון סיבות. זה לא עניין של שחור או לבן, ולא רק של הרצון לחוס על חיי אדם של האויב. ממש לא. פורסם אתמול שבמבנה נעצרו מאות מחבלים שנחקרים שם בזמן אמת ונותנים מודיעין יקר ערך. פורסם כי נתפסו בבניין תכניות מודיעיניות של האויב. זה לא כל כך פשוט להפגיז מבנה על כל מה שיש בו ולאבד את התוצרים הללו. ולכן, בגדול אני סומך על מערכת הביטחון שעושה את השיקולים הנכונים כשהיא בוחרת אילו מבנים להפציץ ומתי יש צורך בכניסה אנושית. ולצד האמון הרב - אנחנו גם ממשיכים לבחון את ההחלטות ולעקוב אחריהן בוועדת חוץ וביטחון, כדי לוודא שמכלול השיקולים נלקחים בחשבון, באופן אחראי, הן כלפי חיילינו והן כלפי ההישגים הנדרשים במלחמה". 
חוק הגיוס - מה דעתך על פתרון שכולל יותר תמריצים, מלגות ומענקים, הנחות במכרזים ופטורים שונים למשרתים והטלת סנקציות חריפות על המשתמטים? (לאסור הצבעה לרשויות ולכנסת, יציאה לחו"ל, הוצאת רישיון וכו'?)
"אני בוודאי חושב שיש ליצור מערכות של תמריצים, מלגות ומענקים ליוצאי צבא. חיילי הסדיר והמילואים שלנו הם גיבורים שכל עם ישראל מצדיע להם, ועל המדינה להחזיר להם ככל יכולתה תמורת הזמן והסיכון שהם לוקחים על עצמם. בזאת אין שום ספק. בנוגע לציבור שאינו מתגייס - ייתכן בהחלט שבמסגרת התאמת התמריצים כדאי לפעול גם להנמכת המענקים השונים שמאפשרים להם היום שלא להתגייס. זה דבר שכדאי לבדוק. עם זאת הצעות הנוגעות לשלילת זכויות יסוד בדמוקרטיה - כמו שלילת הצבעה או יציאה לחו"ל לא הגיוני שיעמדו על הפרק בכלל. אני מאמין ומקווה שעם הגדלת הפערים בין התמיכות וההטבות שיקבלו המשרתים לבין החוסר בכך למי שאינם - נתחיל לראות תיקון של המצב הנוכחי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גם סוכות רוקד מה יפית (ל"ת)
    שרון 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הרב כהנא בסוכה
    דני 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סוכות, זה עם הפיילאך, שייך לכנופיית כהנא יחד עם סמרקאטץ׳ ובן גביר. כולם עדת פאשיסטים גזעניים - הקו-קוקס-קלאן היהודי במיטבו
    סגור
  • 2.
    הגיוני הגיוני. לחתוך בבשר החי. רק את זה את מבינים (ל"ת)
    משה 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לא להנמכה אלא לקצץ לחלוטין את הקיצבאות למי שלא מתגייס. (ל"ת)
    סמי 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור