השוק

סמנכ"לית התעשייה האווירית: "גיוון מגדרי הוא ערך מוביל, מפתח לשינוי"

עדי הרשטט הפכה בתוך עשור לאחת הנשים החזקות בתעשייה הביטחונית בישראל. כעת היא מובילה את בית הספר למנכ"ליות של העתיד, ש-20% מבוגרות המחזור הראשון שלו התקדמו לדרג מקצועי או ניהולי. בראיון ל-ice היא משתפת בסוד ההצלחה ("חתירה למצוינות") וחושפת את האתגרים: "לנשים יש חסמים, מספרן בתפקידי מפתח לא מספק"
מערכת ice |  3
עדי הרשטט (צילום התעשייה האווירית)
עו"ד עדי הרשטט הצליחה להעפיל לפסגת התעשייה הביטחונית בישראל ובתוך עשור הפכה לסמנכ"לית הרביעית בתעשייה האווירית. האישה שפתחה את התוכנית הראשונה לקידום נשים בתעשייה הביטחונית, מספרת על הדרך המקצועית, האתגרים, התגובות של הקולגות והמנכ"ל שנחוש לשלב נשים נוספות בהנהלת התעשייה האווירית.
 
בימים אלה, נפתח המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות של העתיד של התעשייה האווירית וארגון סופרסונס, בתכנית להכשרת נשים לתפקידים בכירים בתעשיות הביטחוניות - בהובלת התעשייה האווירית. בתכנית משתתפות 29 עובדות התעשייה האווירית, הנמצאות בתפקידים משפיעים ומיועדות לתפקידי ניהול בכיר.
 
<
המחזור הראשון של ביה"ס למנכ"ליות, הסתיים בהצלחה עם כ-20% מהמשתתפות, שהתקדמו לדרג מקצועי או ניהולי בכיר יותר, עוד במהלך התוכנית וסמוך לסיומה, ואחוז ניכר של בוגרות אשר גם הן כבר בתהליך של הגשת מועמדות למכרזי ניהול בכיר. מי שאחראית לתכנית החדשנית והמצליחה היא הרשטט, אם לשלושה, המכהנת כסמנכ"לית העצמ"ה בתעשייה האווירית.
 
ספרי על דרכך המקצועית עד לתפקיד סמנכ"לית העצמ"ה.
"הגעתי לתעשייה האווירית בשנת 2011, לאחר עיסוק בעריכת דין, כשהדרך שלי בחברה הייתה חריגה כשמצד אחד לא דילגתי על שום שלב בדרגות הניהול, ומצד שני הקידום היה מאוד מהיר בכל אחד מהשלבים. בתוך כ-11 שנים צמחתי מעובדת במפעל לסמנכ"לית בחברה, הישג חסר תקדים בתעשייה האווירית.
 
"התחלתי את דרכי כמנהלת חוזים בחטיבת כלי טייס צבאיים, תוך זמן קצר מוניתי לראש תחום חוזים, התפקיד הניהולי הראשון שלי. כעבור שנה וחצי נבחרתי לתפקיד ראש מינהל ביטוח וניהול סיכונים במטה החברה. לפני 3 שנים נבחרתי לתפקיד סמנכ"לית קצינת ציות, שלמעשה אחראית על הרגולציה בעסקאות בינלאומיות בהיבטי מניעת שוחד ושחיתות".
 

אילו הישגים את זוקפת לזכותך כסמנכ"לית קצינת ציות?
"בעזרת עובדת מצוינת, יצרנו ארגון ציות חדש ומשודרג, הגדרנו שיטות עבודה מתקדמות, רכשנו מערכות ובנינו תוכניות הדרכה רחבות. במהלך התפקיד, מוניתי גם לתפקיד הממונה על ההוגנות המגדרית בחברה, תוך מחשבה שמי שצמחה בתוך הארגון, תוכל לייצר מהלך משפיע על בסיס ההיכרות עם ההתמודדויות של נשים בחברה. הכפיפות הישירה למנכ"ל, אפשרה למנכ"ל כמי שמקדם שוויון מגדרי בחברה, להיות מעורב באופן משמעותי וללוות את הפעילות. 
 
"באופן מידי, התחלתי באיסוף נתונים, ערכתי שיחות אישיות ושולחנות עגולים בחטיבות ובמפעלים, סימנתי את כל בעלי התפקידים בארגון שיש להם השפעה על הנושא ותוך 3 חודשים בנינו תוכנית עבודה ויצאנו לדרך. לאורך כל הדרך הובילה אותי ההקשבה לקולות מהשטח ולצרכים ולציפיות של הנשים בחברה". 

 

מה סוד ההצלחה שלך?
"אני מאמינה שמה שהוביל את הקריירה שלי היא החתירה למצוינות, בכל דבר שאני עושה. תמיד ראיתי את עצמי ביחס ל-100 ולא ביחס לאחרים/ות. טוטאליות, מסירות ונחישות בכל משימה גדולה או קטנה ומצד שני לדעת להפריד בין עיקר לטפל ולבחור את המלחמות. להבין שכדי להצליח נדרשת רתימה של כל מי שיש לו השפעה על הצלחת המשימה. אי אפשר לבד, הכל בעבודת צוות. אחד היתרונות המשמעותיים בתעשייה אווירית, הוא האפשרות לנוע בתוך החברה למגוון תפקידים ותחומים וכשהחברה מייצרת הזדמנויות, חשוב לדעת לנצל אותן".
 
מהם האתגרים בתפקיד קצינת הציות של התעשייה הביטחונית הגדולה בארץ?
"התפקיד כולל אחריות לעמידה ברגולציה בעסקאות בינלאומיות בתחומי מניעת שוחד ושחיתות תוך ביצוע פעילות שוטפת להטמעה של תוכנית שמטרתה למנוע כל הפרה של החוק גם ברבדים הנמוכים בארגון ולוודא שכל העובדים מכירים את החוק ויהיו ברמת מודעות כזו שתזהה את נקודות התורפה כדי למנוע הפרה שלו. זה למעשה סוג של גייטרית שבוחנת היבט מסוים של העסקאות שהחברה עושה בעולם והארגון, כולל ההנהלה והדירקטוריון, מחוייב לתהליך באופן מלא ומייחס לו חשיבות אדירה". 

 


הובלת שינוי בתוך תעשייה ביטחונית שנחשבת לגברית באופן יחסי, מה הייתה המוטיבציה שלך להוביל את השינוי? 
"חשוב להגיד שהיוזמה הייתה של המנכ"ל, בועז לוי, שחשב שיש צורך לפעול ליצירת שינוי לאחר שהבין שמספר הנשים בתפקידי ניהול ובתפקידי מפתח לא מספק וביקש שאייצר תהליכים חדשים ליצירת שינוי. הדחיפה והגיבוי של המנכ"ל לחלוטין לא מובנים מאליהם וכך גם העיסוק הבלתי פוסק של הדירקטוריון והיו"ר בראשו בנושא, הם לדעתי המפתח לשינוי. 
 
"האתגר הראשון והמשמעותי שהוא הבסיס לכל הפעילות בנושא הוא העלאה למודעות, להתחיל לדבר בחברה באופן ברור על כך שלנשים יש חסמים ועל כך שלארגונים עצמם יש חלק לא מבוטל באחריות למצב. שיח על הטיות פסיכולוגיות בקבלת החלטות גם כשאנחנו לא מתכוונים והעברת מסרים חד משמעית על כך שחברה מגוונת היא מצליחה יותר. 

 

 
"המסר הזה נמצא באופן ברור בשיח עם כל שדרת ההנהלה, כשגיוון מגדרי ובכלל, הוגדר כערך מוביל. יצאנו עם תוכנית מנכ"ליות העתיד בסרטון בועט ששם על השולחן את הנושא בצורה אמיצה. לא כולם אהבו את זה, אבל זה עבד. התעשייה האווירית היום היא ארגון שלא רק מדבר את השינוי אלא עושה אותו, מוביל אותו". 
 
לסיכום, מהם האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני התעשייה האווירית בישראל? 
"החברה נמצאת בתקופת צמיחה אדירה וצריכה לספק את צבר ההזמנות שלה. המלחמה יצרה אתגרים מצד אחד אבל המון הזדמנויות מצד שני כשהמערכות של החברה מוכיחות עצמן פעם אחר פעם וכולנו מתמלאים גאווה. בנוסף, החברה לא מפסיקה לעסוק בדבר הבא, בפיתוחים, שדרוגים, צרכים שאנחנו צופים שיתעוררו בתחום. תחום פחות מוכר הוא הפעילות האזרחית המתקדמת שלנו בתחום התעופה והתע"א מובילה עולמית במספר תחומים גם בהיבט הזה".  
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קיצורי דרך
    איזה שטויות 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במקום ללמוד הנדסה ולעבוד ישר מקפיצים לניהול רק בגלל שיש להן בין הרגליים איבר שונה משל שאר המנהלים. כן זו הדרך להצליח היום.... לא אתפלא אם המנהלים כאלו הם על תקן עציץ בחדר הישיבות.
    סגור
  • 2.
    יכולה להסביר בבקשה למה מפלים אבות
    א 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעומת אמהות בתעשייה האווירית?
    סגור
  • 1.
    אין שוויון כי אין מהנדסות. כולן עו"ד או פסיכולוגיות (ל"ת)
    שוויון בתעשיה ? 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור