השוק

בנק ישראל הרוויח יותר מ-900 מיליון דולר מניהול יתרות המט"ח

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש פברואר הרוויח הבנק (עבורנו) 907 מיליון דולר מניהול יתרות המט"ח של המדינה;  בסך הכל חצו יתרות המט"ח של ישראל את רמת ה-40% וזה נתון חשוב מאוד בעולם של אחרי האסון של ה-7 באוקטובר
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרות המט"ח של ישראל עלו בחודש פברואר ב-703 מיליון דולר והסתכמו ב-206.8 מיליארד דולר שהם קצת יותר מ-40% תוצר. יתרות המט"ח של ישראל נמצאות ברמה הגבוהה ביותר שלהן מזה שנה ואת זה צריך לייחס לניהול אפקטיבי מאוד של יתרות המט"ח.
בבנק ישראל אומרים שהעלייה ביתרות המט"ח של המדינה נבעה מרווחים שהבנק השיג, רווחים שהם תולדה של ניהול היתרות האלה על ידי הבנק. בסך הכל בחודש פברואר הרוויח בנק ישראל מניהול המט"ח 907 מיליון דולר בעוד הממשלה הוציאה מישראל כמעט 220 מיליון דולר.

נסביר כי כשיתרות המט"ח של ישראל עלו דרמטית נשאלה השאלה מה עושה בנק ישראל עם היתרות האלה. נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון קיבל החלטה לא פשוטה אבל משמעותית וזה אומר שבנק ישראל מחזיק במזומן חלק מהיתרות האלה כדי לספק את היתירות הנדרשת של ישראל במט"ח במזומן ואילו את עודפי המזומנים האלה הוא העביר לניהול.
השאלה הגדולה שנשאלה היא כיצד מנהל בנק מרכזי השקעות והתשובה לשאלה הזו או אחת מהן הייתה להוציא את ניהול ההשקעות האלה לבתי השקעות/ בנקים/ חברות ביטוח חיצוניים ולמעשה לא לערב את הבנק המרכזי בניהול השקעות.
ירון חשב אחרת והגיע למסקנה שהסיכונים בלהוציא לניהול חיצוני את הכסף גדולים מידי ולכן הוא הקים מחלקה בתוך הבנק שתנהל את היתרות האלה. ההחלטה הזו אמנם הייתה באותה תקופה שנויה במחלוקת, אבל בסך  הכל היא מניבה את הפירות המקווים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה