השוק

בואינג בעסקת ענק: זו הרכישה המפתיעה ש"תחזק את בעלי המניות"

בואינג החליטה לרכוש בחזרה את ספקית חלקי החילוף למטוסים Spirit AeroSystems, לאחר שזו התנתקה ממנה בשנת 2005. העסקה מתרחשת אף על פי שספיריט הייתה חלק מכמה תקריות בטיחות במטוסי בואינג 737-9 מדגם Max
מערכת ice | 
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
בבואינג אירעו בתקופה האחרונה כמה תקריות חמורות בתחום בטיחות המטוסים, שהובילו לקרקוע של כלל מטוסי 737-9 מדגם MAX לאחר שנמצאו בהם ליקויים. עם זאת, נראה כי כעת החברה נמצאת במגעים לרכישתה של ספקית חלקי החילוף Spirit AeroSystems, אשר הייתה מעורבת באירוע שבו דלת המטוס של חברת אלסקה אירליינס התנתקה באוויר.
דיווחים על המשא ומתן הגיעו כבר בשבוע שעבר על ידי הוול סטריט ג'ורנל, ובעקבותיהם מניית ספיריט זינקה ב-15%. עם זאת, חשוב לציין כי העלייה הזו מגיעה לאחר תקופה ארוכה של התרסקות בערכה, על רקע אירועי הבטיחות הרבים שמטוסי בואינג היו מעורבים בהם.
חברת חלקי החילוף הייתה למעשה חלק מבואינג עד שמכרה אותה בשנת 2005, עול כך היא קיבלה 900 מיליון דולר. עם זאת, נראה כי כמעט 20 שנה אחרי – הן הולכות להתמזג בחזרה. "אנו מאמינים שהשילוב מחדש של פעילות הייצור של בואינג יחד עם ספיריט, תחזק עוד יותר את עולם בטיחות התעופה, תשפר את האיכות והאינטרסים של הלקוחות, העובדים ובעלי המניות שלנו", מסרו בואינג בהצהרה שניתנה ביום שישי האחרון.
כזכור, בתחילת חודש ינואר מנהל התעופה הפדרלי (FAA) הורה לבדוק כ-171 מטוסים מדגם מקס המופעלים ע"י חברות תעופה אמריקניות או נמצאים בשטחה של ארה"ב – מה שהוביל לביטולים של מאות טיסות, במיוחד אצל חברת יונייטד אירליינס המחזיקה כ-79 מטוסים מאותו דגם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה