השוק

עסקת הענק בסך 25 מיליארד דולר נבלמה? ענקיות הקמעונאות חוטפות

על רקע המשבר הכלכלי החמור בארה"ב, ועדת המסחר הפדרלית תבעה לחסום את עסקת המיזוג של רשתות הסופרמרקטים הענקיות "קרוגר" ו"אלברטסון", ששוויה הוא 25 מיליארד דולר

מערכת ice | 
כלכלה בארה"ב (צילום pexels)
על רקע תחזיות האינפלציה הגבוהות בארה"ב והדו"חות הפסימיים בנוגע להתאוששות השוק האמריקני, ועדת הסחר הפדרלית תבעה ביום שני האחרון לחסום את העסקה של 25 מיליארד דולר בין חברת הענק "קרוגר", שמפעילה את רשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב לבין המתחרה שלה חברת "אלברטסון".
לטענת ועדת הסחר הפדרלית הרצון לבלימת העסקה שסכומה מסתכם ב-25 מיליארד דולר נובע מהסיבה כי המיזוג של שתי ענקיות הסופרמרקטים של ארה"ב יוביל  לעליית מחירים, סגירת חנויות ואובדן מקומות עבודה של לא מעט עובדים.
בעקבות טענת ועדת הסחר הפדרלית, רשתות הסופרמרקטים קרוגר ואלברטסון, ששתיהן מעסיקות בעיקר כוח אדם מאוגד, ציינו שהן רוצות להתמזג בכדי להיות תחרותיות יותר מול ענקיות שאינן מתאגדות כמו "וולמארט", "אמזון" ו"קוסטקו". הסופרמרקטים גם מתמודדים עם  לחץ מוגבר על ידי חברת "אלדי", רשת הסופרמרקטים הגרמנית המוזלת שתפסה תאוצה לאחרונה. 
מנכ"ל קרוגר, רונדי מקמולו, התייחס בהכרזה על עסקת הענק ששוויה 25 מיליארד דולר בנוגע למיזוג בין שתי הרשתות וציין כי המהלך יאיץ את "מעמדנו כאלטרנטיבה משכנעת יותר למתחרים גדולים יותר ולא איגודיים".
כזכור, המיזוג, שהוכרז ב-2022, כלל שילוב של שתי רשתות הקמעונאות הגדולות בארץ.  בבעלות החברות עשרות רשתות ביניהן: Safeway, Vons, Harris Teeter ו-Fred Meyer.
יש לציין כי המיזוג שהוכרז בשנת 2022, חל כאשר מחירי מוצרי המזון זינקו. על פי הנתונים של אתר החדשות האמריקאי "CNN", האמריקאים מוציאים 26% יותר כסף על מצרכים מאז 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה