השוק

עסקת המיליארדים שתפיל את וולמארט? המיזוג שמטלטל את עולם הקמעונאות

על פי דיווחים שתי חברות סופרמרקט בארה"ב יבצעו איחוד כוחות על מנת שיוכלו להגביר את ההכנסות אל מול ענקית הקמעונאות וולמארט. יחד עם זאת, לא הכול הולך חלק בתוכניות שלהן וממשלת ארה"ב עלולה לעצור אותן
מערכת ice | 
סופרמרקט אילוסטרציה (צילום pixabay)
על פי דיווחי האתר בלומברג, במידה ולא יהיו כשלים במו"מ שתי חברות קמעונאיות בתחום הסופרמרקטים באמריקה, קרוגר ואלברטסונס, יבצעו מיזוג במטרה להגדיל רווחים בצל הענקית השולטת והגדולה בתחום וולמארט.
בעקבות השמועות על האיחוד מנייתה של אלברטסונס רשמה אמש עלייה של 11.5% וקרוגר, הגדולה יותר מחברתה, עלתה רק באחוז. לצד התחרות שיאפשר המיזוג בין השתיים, הדבר צפוי לחסוך עבורן גם סכומים רבים בתחום הרכש, לצד אפשרויות נרחבות יותר במשא ומתן מול ספקים שונים. 
יחד עם זאת, המיזוג בין החברות כנראה לא יהיה כה פשוט עקב הרגולציה בארה"ב. על פי אנליסטים, תחת הממשל הנוכחי ישנה אכיפה מוגברת בתחום ניגוד העניינים ולכן ישנו חשש כי מיזוג שכזה עלול להקטין את התחרות בשוק וגם כי החברה החדשה תצבור יותר מדיי כוח. 
על מנת להימנע מכך החברות צפויות להפסיק את פעילותן החופפת באזורים כמו וושינגטון, קליפורניה, שיקגו וטקסס ואף מספר חנויות של אלברטסונס יצטרכו להימכר כדיי להקל על התהליכים. 
בעת זו קרוגר היא כאמור הגדולה מבין השתיים ולה כ-2,700 סניפים ברחבי ארה"ב, עם הכנסות של קרוב ל-138 מיליארד דולר שדווחו בשנת 2021. אלברטסונס היא בעלת 2,300 סניפים ולה נרשמו הכנסות של 72 מיליארד דולר ב-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה