השוק

שידור חי: נגיד בנק ישראל מתייחס להחלטה הדרמטית | צפו

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי לאחר תחזיות רבות שחלקן צפו את ההחלטה שהתקבלה וחלקן חזו הורדה נוספת שלא התממשה. הצטרפו לשידור החי של הודעת הנגיד
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום מסך חדשות כאן 11, shutterstock)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון הודיע לפני זמן קצר (שני) כי למרות הלחצים, הכתבות הפופוליסטיות והתחזיות השונות, שניסו לדחוף אותו להורדת ריבית מוקדם מהצפוי, עמד בפרץ וקיבל את ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי, על 4.5 %.
 
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה אמר בתגובה להחלטה: "תהליך הפחתת הריבית במשק מאז תחילת 2024,  הוא בלתי נמנע וטוב עשה בנק ישראל כאשר המשיך במהלך זה. במציאות בה האינפלציה במגמת ירידה ברורה, התוצר במשק עדיין רחוק מהרמה הממוצעת שלו, הירידה בהיקפי האשראי לעסקים ולמשקי הבית ניכרת ועסקים רבים עדיין חווים ירידה בביקוש, הפחתת הריבית במשק היא הכרחית מאין כמוה, על מנת למנוע פשיטות רגל וקריסה של עסקים רבים בישראל. מדובר במהלך שנועד לעודד את פעילות המגזר העסקי ולתמוך בהמשך ההתאוששות הכלכלית במשק, לה אנו עדים בתקופה האחרונה".

יוסי אלקובי. צילום: דני שביט
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "בנק ישראל שגה עמוקות כשלא הפחית את שיעור הריבית במשק. הכלכלה הישראלית נמצאת במצב חירום ובכללם המגזר העסקי. חלק מהעלויות המוטלות על עסקים בישראל מקורו בשיעור הריבית הגבוה והצורך לשרת את החובות".

"מדיניות בנק ישראל בשנה האחרונה הפרה את האיזון הנכון בין המערכת הבנקאית לבין המגזר העסקי ומשקי הבית. מול העלאת שיעור הריבית על הלוואות לא היתה הפחתה בנטל האגרות הבנקאיות.  מצב זה מחייב תיקון, אין להסתפק בהפחתת הריבית, על בנק ישראל לקדם צעדים נוספים לחיזוק המגזר העסקי". הוסיף לין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה