השוק

עד ה-1.3: הבנקים בישראל חייבים לשלוח לכם את ה-SMS הזה

ועדת הכלכלה אישרה: בנקים שלא יעמדו בחובה לשלוח ללקוחות מסרון חודשי על עמלות עד 1 במרץ – ייקנסו. היו"ר ביטן: "90% מהבנקים עומדים בחוק – דורש הפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים עומדים בהוראה הזו ולהטיל קנסות על מי שלא יעמוד בה"
מערכת ice | 
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לדיון שלישי בחודש האחרון, שעסק בחובה של הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על העלמות ששילמו. בדיון היום אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק, דחייה רטרואקטיבית של החובה הזו עד ל-1 במרץ 2024. היו"ר ביטן דרש מהפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים יעמדו בחוק ומי שלא יעמוד יוטל עליו קנס.
בתחילה התבקשה הוועדה לאשר הצעת חוק ממשלתית לדחיית החובה במספר חודשים, אולם על רקע הדיונים ובעקבות העובדה כי מספר בנקים החלו לשלוח הודעות ללקוחות, הציע היו"ר ביטן פשרה לפיה הבנקים יעמדו בהוראות החוק עד ה-7 בפברואר.
בדיון היום אמר היו"ר ביטן, כי הוא רואה שבנק הפועלים, למשל, עדיין לא עומד בהוראות החוק באופן מלא. הוא ביקש מבנק ישראל לבצע בדיקות עד סוף הרבעון, ולהטיל קנסות בהתאם לחוק הקיים על בנקים שלא יעמדו בחוק. הוא הוסיף, כי הקנס שניתן להטיל הוא של 750 אלף שקלים לכל הפרה. עוד ציין היו"ר ביטן כי לבנקים הגדולים לא צריכה להיות בעיה לעמוד בהצעת החוק, יש להם מספיק כסף וכוח אדם לסיים את העבודה. 

סגנית המפקח על הבנקים, עודדה פרץ, אמרה כי מאז הישיבה הקודמת בוצעו בדיקות, ומהמידע שהגיע לפיקוח עולה שהבנקים עומדים בחוק. "יש שיפור מאוד גדול לעומת ינואר. אנחנו מתכוונים לעשות בקרה ברבעון הבא, וככל שיהיו הפרות נטיל עיצומים", אמרה פרץ. היו"ר ביטן ציין כי בכוונתו לבחון את היישום אחרי פגרת הפסח. נציגת האוצרף אביגיל ונקרט, אמרה כי הצעת בנק ישראל מקובלת על האוצר.
על רקע זה ביקש היו"ר ביטן לתקן את החקיקה, עד שהחובה תיכנס לתוקף ב-1 במרץ 2024, והתיקון יחול רטרואקטיבית. לאחר אישור הצעתו פה אחד, הוא שב ודרש מהפיקוח על הבנקים להטיל קנסות ו"לא לרחם על הבנקים שלא יעמדו בחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה