השוק

מתי הריבית תרד? "זה יקרה רק לאחר שהמחירים יפסיקו לעלות"

מנהל ההשקעות הראשי בסיגמא, עידן אזולאי, מציין כי ישראל ניצבת בפני תקופה מאתגרת. לדבריו, "כשהמחירים יקרים, אנחנו מגדילים את המשקל של סקטורים או מניות שהצמיחה הצפויה בריווחיהן עדיין אינה מגולמת באופן מלא, קיימים יחסי סיכון-סיכוי טובים בסקטור הבריאות ותעשייה הביטחונית" 
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בסיגמא, מבית סיגמא קלאריטי, כותב הבוקר (ראשון) בסקירתו השבועית כי השוק האמריקני שב"שיאו" צפה תשע הפחתות, הנמיך ציפיות לארבע הפחתות בלבד. סביר להניח שאם המדדים הבאים "ימאנו להיענות" לתחזיותיהם של האנליסטים, גם הציפיות המופחתות להורדת הריבית לא יתממשו. הגורם העיקרי למדד הגבוה היה הדיור.
"שורה תחתונה, הנתונים האחרונים מעלים את הסבירות שמסעה של האינפלציה בכיוון מטה יהיה ארוך יותר ממה שנצפה עד כה", אומר אזולאי, "בהתאם לכך, גם סביבת הריבית תישאר גבוהה יחסית לאורך זמן על כל ההשלכות של זה". ביחס למדד המחירים לצרכן לחודש ינואר בישראל, הוסיף אזולאי להעריך כי היתכנות לירידה בריבית אינה באופק. 
"מי שבחודש ינואר לא מילא דלק ברכבו, לא צרך בשר, עופות ודגים, גר באוהל, לא עישן, לא נזקק לשירותי בריאות, אך לעומת זאת, חידש את המלתחה ונסע לנופש גם בארץ וגם בחו"ל, שילם פחות. מצפים לירידת ריבית? זה יקרה רק לאחר שהמחירים יפסיקו לעלות. בינתיים זה ממש לא קורה".
לדברי אזולאי, "ישראל בתקופה מאתגרת ולמרות שהשפעת האירועים יחסית מינורית,  קשה להתעלם מכך שחלקם מתבצעים גם  על ידי מדינות ידידותיות ולא רק עוינות". אזולאי מוסיף כי למרות ההשפעה המינורית שיש לאירועים על המשק המקומי, רצוי לשים לב אליהם ואם קובעי ההחלטות בישראל יבצעו חשיבה אסטרטגית בנושא, זה יהיה מועיל ביותר.
"כשהמחירים יקרים, אנחנו מגדילים את המשקל של סקטורים או מניות שהצמיחה הצפויה בריווחיהן עדיין אינה מגולמת באופן מלא. נכון לעכשיו, אנחנו סבורים שקיימים יחסי סיכון-סיכוי טובים בסקטור הבריאות ותעשייה הביטחונית עליה כתבנו לפני כמה שבועות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה