השוק

חברת הענק בדרך לפיצול? מזומנים בשווי 4.2 מיליארד דולר

לאחר מהלך דומה שביצעה עם זרוע הבריאות שלה, ג'נרל אלקטריק תפריד בין שני תחומי הפעילות העיקריים הנותרים: ייצור חשמל ותעשיית התעופה. הזרוע הראשונה לבדה צפויה לפעול בשלושה סגמנטים עיקריים, כאשר ההכנסות של הפעילויות שיהיו חלק ממנה הניבו בשנה החולפת 33.2 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת השנה הקודמת
מערכת ice | 
ג'נרל אלקטריק (צילום shutterstock)
ענקית החשמל ג'נרל אלקטריק נמצאת בתהליכי פיצול, כך פורסם אמש (שבת) בסוכנויות הידיעות. זהו אינו מהלך הפיצול הראשון של החברה. החברה כבר פיצלה את זרוע הבריאות שלה לחברה נפרדת בשם GE Healthcare בתחילת 2023, והיא הודיעה כי היא מתכוונת לפצל את שני תחומי הפעילות העיקריים הנותרים שלה.
ייצור החשמל ותעשיית התעופה, יעברו לחברות נפרדות, שיפעלו תחת השמות GE Vernova ו-GE Aerospace. אמש החברה הגישה טופס רישום למסחר לחברת Vernova. המזומנים של החברה צפויים לעמוד על בערך 4.2 מיליארד דולר ללא חוב, כאשר לצד זאת ג'נרל אלקטריק משלמת חוב של מיליארד דולר דרך חברת הבריאות.
 
המספרים האלה כנראה אומרים ש-Aerospace תתחיל את חייה עם מזומנים של 15 מיליארד דולר וחוב של 18 מיליארד דולר. בנוסף, יש גם גירעון בהפרשות לפנסיה - ג'נרל אלקטריק דיווחה בסוף 2023 על גירעון של 8 מיליארד דולר בהפרשות לפנסיה של העובדים שלה, מדובר בהפרשים שנחשבים במאזן של הנכסים וההתחייבויות.

חברת Vernova צפויה לקחת על עצמה 1.6 מיליארד מהסכום הזה ו-Aerospace תיקח את השאר. כאשר Vernova תתחיל את חייה בעוד כמה שבועות (עדיין אין תאריך סופי) היא תפעל בשלושה סגמנטים עיקריים: הפקת חשמל מסורתית, הפקת חשמל מרוח, וחשמול. הפקת החשמל המסורתית היא העסקת של הפקת החשמל בתחנות עם טורבינות וגז, הפקת חשמל מרוח נעשית עם טורבינות רוח, ותחום החשמול צפוי להכניס את החברה לפעילות בתחום חשמול רשתות לאומיות, המרת חשמל, אגירה, חשמל סולארי ועוד.
 
ההכנסות של הפעילויות שיהיו חלק מ-Vernova הכניסו בשנה החולפת 33.2 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת 2022. הפקת החשמל המסורתית הכניסה 17.4 מיליארד דולר וה-EBITDA עמדה על שיעור של 10%. הפקת חשמל מרוח הכניסה 9.8 מיליארד דולר עם EBITDA שלילי של מיליארד דולר. תחום החשמול הכניס 6.4 מיליארד דולר עם שיעור EBITDA של 3.7%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה