השוק

אנבידיה בלחץ? סופטבנק בדרך לאיים על אימפריית השבבים

מייסד סופטבנק מסיושי סאן שואף לגיים 100 מיליארד דולר. המטרה: מיזם חדש שמטרתו לספק שבבים שחיוניים לבינה מלאכותית. אם הגיוס יצליח, פרויקט השבבים יהיה אחת ההשקעות הגדולות ביותר בזירת הבינה המלאכותית מאז פיתוח ChatGPT.  לחברה 41 מיליארד דולר במזומן, והמאזן שלה קיבל לאחרונה עידוד מרווח על מניות טי-מובייל US
מערכת ice |  3
סופטבנק (צילום האתר הרשמי)
מייסד סופטבנק מסיושי סאן שואף לגייס 100 מיליארד דולר למיזם שבבים חדש שיתחרה באנבידיה ויספק שבבים שחיוניים לבינה מלאכותית. מקורבים לסוגייה אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי הפרויקט, ששמו בינתיים הוא איזאנגי, הוא המיזם הגדול הבא של סאן לאחר שסופטבנק החליטה לקצץ בחדות את ההשקעות בסטארט-אפים.
סאן רואה בעיני רוחו הקמה של חברה משלימה לחברת עיצוב השבבים Arm, שתאפשר למיליארדר לבנות מעצמת שבבי בינה מלאכותית, כך לדברי המקורות, שביקשו להישאר בעילום שם. אפשרות אחת שנשקלת היא שסופטבנק תספק 30 מיליארד דולר, ו-70 מיליארד דולר נוספים יגיעו ממוסדות מהמזרח התיכון, לפי אחד המקורות.
 
אם הגיוס יצליח, פרויקט השבבים יהיה אחת ההשקעות הגדולות ביותר בזירת הבינה המלאכותית מאז הפיתוח של ChatGPT. ההימור של מיקרוסופט לאחרונה על OpenAI ב-10 מיליארד דולר יתגמד לידו. סאן קרא לפרויקט על שם איזאנגי, אל היצירה והחיים היפני, בין היתר משום שהשם כולל את ראשי התיבות של בינה מלאכותית חזקה (AGI).
על פי הדיווח בדה מרקר, סאן מדבר כבר שנים במצגות שלו על בינה מלאכותית חזקה, ואומר כי עולם מלא במכונות שחכמות יותר מבני אנוש יהיה בטוח יותר, בריא יותר ושמח יותר. פרטים על האופן שבו הפרויקט ימומן או על מה יוציאו את הכסף עדיין לא ידועים, והפרויקט עוד עשוי להתפתח, לדברי המקורות. סאן בוחן אסטרטגיות שונות לחיזוק השפעת Arm על שוק ה-AI, ובוחן סוגים שונים של שבבים חדשנים.
 
לא ברור עדיין לאילו חברות יהיה תפקיד מרכזי בפיתוח הטכנולוגיה הנדרשת להתחרות באנבידיה, שכיום מובילה בפער גדול את שוק השבבים החדשנים לבינה מלאכותית. אחרי סדרה של כמה כישלונות קשים שספגו סטארט-אפים שבהם השקיע, סאן ממקד את מאמציו ב-Arm. הוא רואה הזדמנות להקים חברת ענק שתהיה בסדר גודל זהה לזה של "שבע המופלאות", כפי שמכונות ענקיות הטכנולוגיה, לדברי המקורות.
 
לסופטבנק יש 6.2 טריליון ין (41 מיליארד דולר) במזומנים, נכון ל-31 בדצמבר, הודות להתאוששות בשוקי המניות בעולם. המאזן שלה קיבל זריקת עידוד מרווח חד פעמי של כמעט 8 מיליארד דולר על מניות טי-מובייל US, וכן מהנתח של 90% שבו מחזיקה החברה ב-Arm, ששווי השוק שלה גדל בקרוב ל-50 מיליארד דולר רק בשבוע האחרון.
 
על פי הדיווח בדה מרקר, סאן אמנם ניהל מגעים עם סם אלטמן מ-OpenAI לגבי שילוב כוחות וגיוס כסף ביחד, אך איזאנגי בצורתה הנוכחית היא רק של סאן. סאן חשב בשלב מסוים להשקיע במודל בינה מלאכותית של חברה אחרת וביקש מבכיריה לעזור במיזם השבבים, אך הם סירבו, לדברי המקור. נציגים מטעם סופטבנק ו-Arm סירבו להגיב לחשיפת בלומברג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתם חיים בסרט
    נדב נחמייאב 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נווידיה מחזיקה ב70 אחוז מהשוק בתעשית השבבים לAI ו80 אחוז בשוק תעשית כרטיסי המסך , למה כל פעם אנשים כמוכם ממשיכים לחיות בסרט כזה שמישהו יעקוף את נווידיה במה שהיא עושה
    סגור
  • 2.
    איש כספים הוא לא מוביל טכנולוגיה
    עמית 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חזון, שנים של השקעה, נסיון ועבודה מול לקוחות קשה לקנות בכסף.
    סגור
  • 1.
    מבחינת מגמה הוא צודק. מבחינת בטחון העולם הוא טועה בענק
    HK 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    AI היא הסכנה האבולוציונית הגדולה ביותר למין האנושי ever
    סגור