בחירות 2022

אהוד ברק במסר ברור לגנץ ולפיד: "לא לממשלת אחדות"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כבר מפיק לקחים מהאירוע של תוצאות הבחירות למרות שאין לו קשר ישיר לתבוסה ואומר בין השאר: "מפלגות ׳גוש התקווה׳ אינן יכולות להתאחד עם מי שעיקר כוונתו לכבות אותה"
דוד זולדן |  9
אהוד ברק (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
אהוד ברק מגיב לראשונה לתוצאות הבחירות ומדבר על שלל נושאים אבל השורה התחתונה ברורה וחד משמעית. ברק נגד כניסה לממשלת אחדות. "הגוש שלנו, ׳גוש השינוי׳ נוצח בבחירות. הגוש של נתניהו ניצח. זה אומר שהם יקימו את הממשלה. זה לא אומר שדרכם היא הנכונה לישראל. במקרה שלנו ההיפך הוא הנכון. היה יכול להיות אחרת: אילו התאחדה מירב עם זהבה, אילו היה לפיד מוריד את אחוז החסימה ל 2%, אילו היתה ממשלת השינוי מעבירה מיד, לפני 14 חודש, את ׳חוק הנאשם׳. אבל כרגע כל זה חלב שנשפך". 
ברק ממשיך ואומר: "התוצאה כואבת אך לגיטימית ויש לכבד אותה. כפטריוט אני מאחל לממשלה שתוקם, לפעול בהצלחה למען כל אזרחי המדינה וכפטריוט שיודע "שהיא נבנית למטרה אחרת לגמרי, קרי: להשתלטות עוינת על מערכת המשפט ועל שלטון החוק כדי לשחרר את נתניהו ואחרים מאימת הדין תוך ריסוק יסודות הדמוקרטיה. אני מקווה שהיא תופל במהרה. כל הדיבור ה׳תרבותי׳ של נתניהו נועד ליצור, בשת״פ עם תומכיו בתקשורת ותמימים בתוכנו, אווירה של היתכנות לאחדות, כדי להחליש את תביעות בן גביר וסמוטריץ' ולאפשר בעתיד לטעון שהוא נדחף ע״י מחנה הרל״ב (שלא נענה לאיתותיו) אל הממשלה הקיצונית שבעזרתה הוא מתכוון להיחלץ מהמשפט".
ברק עם רגליים בקרקע מדבר מהראש: "אילו נמצאנו היום במצב שקדם ל׳מלחמת ששת הימים׳ או ערב מלחמה עם איראן, היה מקום לשקול ממשלת חירום בכל הרכב שיידרש. היות והאיום העיקרי על המדינה כעת, הוא כוונותיו של רה״מ המיועד, ובמרכזן התעקשותו להחריב שיטתית את ערכי האמת והאמון ולקעקע את עצמאות הזרוע השופטת וגורמי אכיפת החוק, לחסל את סיכויי פתרון ׳שתי המדינות׳ ולהשתקע בשלטון בסגנון הונגרי-פולני, אין מקום לאחדות, אלא לכזאת שמתרחשת בלעדיו, דבר שאיננו מעשי כעת".  
ברק רומז שלסער אין מה לחפש בממשלת נתניהו: "ייאמר לפיכך, מפלגות ׳גוש התקווה׳ אינן יכולות להתאחד עם מי שעיקר כוונתו לכבות אותה. גם אם יתאמץ בשבועות הקרובים ליצור רושם אחר. קשה לשכוח את ההסתה, שנאת אחים ושיטות הפעולה של עולם הפשע שראינו עד לפני ימים בודדים. וטיפשות לצפות שהם לא ישובו ברגע שצרכיו של המיועד לרה"מ יחייבו זאת".
לסיום הוא אופטמיסט: "נכון, אנחנו צועדים אל תקופת חושך. איננו יודעים לכמה זמן ולא ברור מה יהיו הנזקים לאורך הדרך. ניסיון החיים מלמד אותנו שזה יהיה יותר רע ממה שאנו מייחלים לו ופחות רע ממה שאנחנו חוששים מפניו. אבל ביסודם של דברים אנחנו, ולא כת הביביסטים, בצד הנכון של ההיסטוריה. וייאוש איננו תכנית עבודה. אחרי הלילה גם אם יתארך נצא מחדש אל האור. עלינו לזקוף את הגו להרים את הסנטר, כישלון איננו סוף הדרך, אלא תמריץ חזק להפיק לקחים ולהיערך אל מול הנסיבות המשתנות. לא להירתע מהשלב הראשון שבו נהיה בודדים יחסית, ולהיאבק על דמותה הראויה ועל דרכה ועתידה של ישראל. עד שננצח. אני יודע שזה נשמע היום כמעט תלוש מהמציאות. זה איננו כך. והתוצאה ארוכת הטווח תלויה קודם לכל ביכולתנו להישיר מבט אל סיבות הכישלון, מעבר לסיבות הטכניות שמניתי, ולבנות מחדש את מחנה התקווה - מן היסוד. זה בידינו - ובכך ניבחן".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גועל נפש
    נחשון- יפו 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאחל לך להמשיך להרגיש בחושך אבל לא בגלל נתניהו, אלא אתה לא שווה שהאור יבוזבז עליך עוכר ישראל ומחרחר מלחמות, תיחנק עם הקנביס ושחרר אותנו מפרצופך.
    סגור
  • 5.
    כל מילה בסלע!
    בן 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דברי חוכמה של החייל המועטר בצה"ל, אין ספק שהקנאה של הסגול להתעשרות של ברק אחרי הפרישה ( פרישה ) מהחיים הציבוריים מעבירה אותו על דעתו...ולא נדבות\תרומות מבני דודים\מיליארדרים יהפכו את הסגול לאיש עסקים מוצלח ועשיר כמו ברק!! שאפו!!
    סגור
  • הרצאה אחת של ביבי....
    מוטי דאדון 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהרצאה אחת, או בסיבוב-הרצאות אחד של ביבי בחו"ל (לא באנגלית רצוצה...) היה ביבי מתעשר פי כמה וכמה מ"מר קנאביס". מר "סוחר הרהיטים" מדליק את ה"פיוז" לאהוד ברק , והוא אכן מעלה את חמת קנאתו של "מר קנאביס"
    סגור
  • 4.
    חחח
    מרים 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אהוד ברק של היום הוא שום דבר מלבד שינאת נתניהו שזה עצוב בשבילו...ניראה לו שיש מישהו שמאמין שנתניהו באמת אשם במשהו??אף אחד לא מאמין לזה..ממה שמתרחש בבית מישפט..מזמן ברור שהיתה פה הפיכה שילטונית שאהוד ברק שותף פעיל בו..מקווה שהליכוד ידע לחקור את כל השותפים במעשה הפלילי והמכוער הזה!
    סגור
  • 3.
    שלא תטעו לגבי אהוד ברק
    YAAKOV 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אהוד ברק לא היה ציוני והוא לא ציוני לא היה פטריוט והוא לא פטריוט לא של המדינה היהודית ולא של עם ישראל. הוא בסך הכל קריירסט אגואיסט לא חכם חסר גבולות ותחמן
    סגור
  • טמבל! (ל"ת)
    יודה 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    ברור אהוד
    יוס 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שהמדינה תלך לעזאזאל העיקר השנאה. זה הכי חשוב
    סגור
  • 1.
    אסור לחבר את גנץ לממשלה - צריך לשמור על החיילים מהפקרה (ל"ת)
    לא להפקרת חיילים 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אהוד ברק
    מירים 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אהוד ברק עם הרגליים למעלה והראש למטה.. הדם זורם הפוך.. מה שנכון לאאאאאאא לממשלת אחדות??????
    סגור