קריירה ולימודים

כמה מרוויח אהוד ברק לשעה כיו"ר חברת הקנאביס?

ראש הממשלה לשעבר עדיין לא השיב למדינה חוב של 4 מיליון שקל, אך בינתיים מרוויח לא רע גם מחוץ למגזר הציבורי. ברק הפך לפנים של חברת הקנאביס אינטרקיור, וזה הסכום שהוא מקבל על משרה של 40 שעות בלבד בחודש
מערכת ice |  1
אהוד ברק (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
חברות הקנאביס עוברות תקופה קשה בישראל. מחלומות ענק לקראת הדבר הבא, המניות צללו בכמעט 90%, עד שלבורסה גם נמאס וביולי היא מחקה את מדד הקנאביס. אינטרקיור של אהוד ברק ממשיכה עדיין לשלוט בענף ולהציג נתונים מרשימים למרות המפלה - כמה הם משלמים לאהוד ברק על כך?
ראש הממשלה לשעבר אינו היחידי שנכנס מענף הביטחון ישירות לענף הקנאביס הלהוט-לשעבר. ראש הממשלה לשעבר, אולמרט, מייעץ לחברת יוניבו ואף משקיע בה. ובשנת 2019 נכנס גם המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו לשמש כיו"ר טוגדר. 

אל חברת הקנאביס נכנס ברק כאשר המניה להטה והגיעה לשיא שלה שנסחרה סביב 5,873 אג' - ירידה של 70%. כך גם מתחילת השנה ירדה המניה ב-15.49% ועדיין החברה מציגה נתונים יפים.

מניית אינטרקיור מתחילת שנה. צילום מסך גוגל
כך, ברבעון השני הציגה החברה הכנסות של 95 מיליון שקלים, פי 2 מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, וגידול של 9% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי ברבעון השני של 2022 הסתכם ב-15 מיליון שקל, גידול של יותר מ-160% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן, החברה דיווחה על רבעון שמיני ברציפות של תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת. כאשר, סיימה את הרבעון השני עם 246 מיליון שקל מזומן. תחזית החברה צופה המשך צמיחה בהכנסות במחצית השניה של השנה הנוכחית.
ברקע התוצאות החיוביות, בחברה מציינים את השקת חנות הדגל הראשונה במרכז וינה, אוסטריה המציעה מגוון מוצרי Cookies ואחרים, לצד המשך הרחבת רשת בתי המרקחת בישראל, עם פתיחת בית מרקחת 'קוקיז' בבאר שבע. במהלך הרבעון מספר בתי המרקחת של החברה הפועלים בישראל גדל ל-24, מתוכם 16 בעלי רישיון פעיל אשר ניפקו קנאביס רפואי במהלך הרבעון.
אז כמה מקבל יו"ר אינטרקיור אהוד ברק? ראש הממשלה לשעבר מועסק ב-40 שעות חודשיות בלבד, ועל המשרה החלקית הוא מקבל שכר של 35 אלף שקל. במילים אחרות: 875 שקל לשעה. הנתון הוא השכר בלבד וזאת בלי נתוני האופציות שניתנו לו.
יש לציין כמובן כי זוהי אינה המשרה היחידה של ברק והוא משמש גם כמייעץ לחברת ארגו, וכדירקטור בחברות סייבר שונות כקארביין (ברק בין המשקיעים בה), טוקה (סטארט אפ שהוקם על ידו בשנת 2018) וגארדיקור (שברק היה בין המשקיעים הראשונים בה עם הקמתה בספטמבר 2021)
ברק קיבל לאחרונה ביקורת חריפה מהפרשן הפוליטי עמית סגל, שאף שיתף זאת בטורו בידיעות אחרונות וברשתות, על חובו לקופת המדינה בסך 4 מיליון שקל. מדובר בהלוואה שנטל מהכנסת לצורך קמפיין של המחנה הדמוקרטי. 

כתב המשפט גרינצייג נגד אהוד ברק. מן הארכיון
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא בשמים
    דודו 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף קטן לא נורא
    סגור