בחירות 2022

הנץ הביטחוני של בן גביר במסר מאיים למפכ"ל שבתאי

מר ביטחון של מפלגת עוצמה יהודית, תא"ל במיל צביקה פוגל, במסר מאיים למפכ"ל: "מי שעומד בראש הפירמידה ולא יהיה מסוגל לממש את התוכנית של הממשלה, אני מצפה ממנו שיקום ויגיד שהוא הולך"
דוד זולדן |  1
צביקה פוגל, איתמר בן גביר וקובי שבתאי (צילום יוסי לוגסי פלשמן, פלאש 90/ תומר נויברג, מיכאל גלעדי)
ברקע הפרסום על יוזמה של מקורבי המפכ"ל לפגישת פיוס בינו לבין בן גביר שמייעד עצמו לשר הבט"פ על רקע החשש כי האחרון יפטר אותו, אמר מס' 5 בעוצמה יהודית צביקה פוגל: "חשבתי שהבחירה במפכ"ל הייתה לא רעה, אבל הוא יצטרך לשמוע את תכנית השר ולהגיד אם יוכל לעשות את זה"
מקום 5 בעוצמה יהודית, תא"ל במיל וחבר הכנסת לעתיד צביקה פוגל, אמר ב-ynet radio לקראת הפגישה הצפויה מחר של יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי "אני מניח שבן גביר ימשיך להתעקש על תיק ביטחון הפנים. דרך התיק הזה אפשר ליישם את ההבטחות שנתנו לציבור". בהנחה שבן גביר אכן ימונה לשר לביטחון הפנים, נשאלת השאלה איך ייראו היחסים שלו עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי.
על רקע הפרסום כי קצינים בכירים במשטרה ומקורבים לשבתאי פנו לסביבתו של בן גביר במטרה לקדם מפגש פיוס בין השניים, אמר פוגל כי "מי שעומד בראש הפירמידה ולא יהיה מסוגל לממש את התוכנית של הממשלה, אני מצפה ממנו שיקום ויגיד שהוא הולך". עם זאת, ציין כי "הכרתי את שבתאי מתפקידו במשמר הגבול, ולדעתי הבחירה בו הייתה לא רעה".
הבקשה מצד שבתאי לפגישת פיוס באה בעקבות חילופי דברים קשים בינו לבין גביר, שמתח עליו ביקורת קשה, קרא לפיטוריו כמה פעמים ואף איים לתבוע אותו בעבר. שבתאי מצידו האשים בעבר את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות". פוגל התייחס לכך ואמר כי "אני לא בוחן מה המפכ"ל אמר אחריו מינויו. הוא יצטרך לעמוד מול השר לביטחון הפנים, לשמוע מה התוכניות שלו, ולהגיד אם הוא יכול לעשות את זה או שלא".
לפוגל עצמו יש רעיונות רבים בנוגע לתוכניות שבן גביר יוכל לממש בתור שר הבט"פ. "הדבר הכי חשוב זה להקים את המשמר הלאומי ומהר - זה התנאי לממש את הבטחת המשילות. להמשיך להטיל את כל המשימות המרובות האלו על המשטרה זה בלתי אפשרי", אמר פוגל. "אילו זה היה תלוי בי, הקמת המשמר הלאומי הייתה תנאי להקמת הקואליציה".
אמנם ההחלטה על ההקמה של משמר לאומי התרחשה לפני כחצי שנה בתקופתו של נפתלי בנט כראש ממשלה, אך פוגל ציין כי "עוד אין חטיבות ופלוגות בשטח. אין כוח אמיתי שזו המשימה שלו". הוא הוסיף כי "צריך לגייס לעניין הזה את האנשים הכי טובים עם הכי הרבה משמעת שעשו שירות קרבי בצבא, ללמד אותם להיות שוטרים, ולשלם להם משכורת ראויה".
לדברי פוגל, עניין המשכורת הוא משמעותי לא רק עבור גיוס למשמר הלאומי, אלא גם עבור שימור כוח האדם במשטרה. "יש מפקדים מדהימים במשטרה ויש שוטרים נהדרים. אם ייתנו להם קצת יותר משכורת ויאפשרו להם להתפתח כמו שעושים את זה בצבא, השוטרים שלנו יהיו יותר טובים", אמר פוגל. "שוטר הוא בקבע. צריך לתת לו את האפשרות גם לפרנס את המשפחה בכבוד וגם להתפתח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוגל היקר כאיש צבא בדימוס נאה לך ולאיתמר להתחיל על רגל ימין ללא זעזועים מיותרים נכון ששבתי המפכ"ל לא מציאה גדולה אך קודם כנסו למשרד תלמדו את דרכי עבודתו ולאחר זמן ובהתייעצות עם רה"מ אפשר יהיה לעשות שינויים במידת הצורך ואחרון חביב-אל יתהלל חוגר כמפתח למשטרה יש כוח עצום תזכרו זאת...
    סגור