בחירות 2022

בן גביר וגנץ נדרשים להסיר תמונות חיילי צה"ל מהקמפיין

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר בני גנץ ומח"כ איתמר בן גביר להסיר תמונות שעושות שימוש בסמלי המדינה ובחיילי צה"ל לצרכי תעמולה
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר, בני גנץ, אליעד שרגא (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
היום פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר הביטחון בני גנץ, יו"ר מפלגת "המחנה הממלכתי", ולח"כ איתמר בן גביר, אותו היא מגדירה מועמד בכיר ברשימת "הציונות הדתית", בדרישה שיסירו לאלתר מחשבון הטוויטר שלהם תמונות שפרסמו, בטענה שמדובר בשימוש אסור בסמלי המדינה ובחיילי צה"ל לצרכי תעמולה. 
השר גנץ פרסם פוסט תעמולתי של ישיבה שלו לצד ראש השב"כ, ובה מופיעים ברקע התמונה סמלי המדינה והשב"כ – באופן שעלול לעלות מצג שנכסי המדינה וסמליה מזוהים עמו, ואילו ח"כ בן גביר פרסם פוסט תעמולתי ותמונה בה הוא מופיע לצד חיילים, תחת הכותרת "כשגנץ נפגש עם ארדואן ומסכן את חיילי צה"ל, אנחנו נחזק את חיילי צה"ל". 
לעמדת התנועה תמונות אלה מהוות תעמולת בחירות העושה שימוש בסמלי המדינה ובחיילי צה"ל, ומנוגדות לחוק דרכי תעמולה, הקובע לגבי סמלי המדינה: "לא ייעשה שימוש בקשר עם תעמולת בחירות בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר", ולגבי צה"ל: "לא ייעשה שימוש בתעמולת בחירות בצבא הגנה לישראל באופן העשוי ליצור רושם כי צבא ההגנה לישראל מזוהה עם מפלגה או עם רשימת מועמדים".
עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "כל שימוש בחיילי צה"ל או בנכסיה של המדינה כדי להשפיע על ציבור הבוחרים הוא אסור. אנו חייבים לשמור את חיילי צה"ל ואת סמלי המדינה מחוץ למגרש הבחירות. נכסי המדינה אינם שייכים לאיש, ולכן אסור לאף מועמד או מועמדת לנסות ולנכס אותם לעצמם או למפלגתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה