בחירות 2022

גנץ ייפגש היום עם ארדואן: צרכי ביטחון או צרכי בחירות?

5 ימים לבחירות: שר הביטחון ייפגש עם נשיא טורקיה, שעות ספורות אחרי החתימה על הסכם הגז עם לבנון. האם העיתוי הוא מקרי? לצד הקרדיט הבולט לממשלה על הבשורה החשובה לפי מי שמצדדים בהסכם, מותר גם לשאול האם לנגד עיניו של המחנה הממלכתי עומדים צרכי ביטחון או שיקולי בחירות?
דוד זולדן | 
ארדואן וגנץ (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock, freepik)
חמישה ימים לפני הבחירות בישראל, ייפגש היום שר הביטחון גנץ עם נשיא טורקיה ארדואן בשעה 15:30 באנקרה. בשנה החולפת נפגשו עם הנשיא הטורקי גם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד, ועצם ההסכמה של ארדואן לפגוש את גנץ בתקופת בחירות עלולה לרמוז על מידת מעורבותה של טורקיה בבחירות בישראל ואולי חפצה בעליית קרנו של גנץ בישראל.
המפגש יתקיים במשכן הנשיא של ארדואן, ומדובר בפגישה שלא נרשמה מראש בלוח הזמנים ועצם העיתוי שלה עשוי לעורר סקרנות באופוזיציה. גם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר ייפגש עם גנץ במשרד ההגנה. מטעמו של שר הביטחון נמסר כי "מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים בטורקיה לאחר למעלה מעשור. במסגרת המפגשים, יחדש גנץ את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות".
גנץ הגיע אמש לאנקרה במסגרת מה שמוגדר "פגישת עבודה" לקראת הכרזה על חידוש הקשרים הביטחוניים עם המדינה. יצוין כי בשבועות האחרונים ניהלו נציגים רשמיים: ישראליים וטורקיים מפגשים במטרה לחדש היחסים.
כדאי להזכיר כי במערכת הבחירות השנייה בשלהי 2019, ארדואן הופיע ולא בהקשר חיובי בלשון המעטה בקמפיין של גנץ, שהיה מועמד לראשות הממשלה ויהי היום ו'הצורר' ארדואן מגויס לצרכי ביטחון או לצרכי בחירות. תלוי את מי שואלים והיכן ממקדים את המבט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה